Sanatatea ta / Cros Click Sanatate »

Vrei să pierzi în greutate? Alergarea te poate ajuta!

Autor: Alina Corneanu | 06 aprilie, 15:05 | 3 comentarii | 2461 vizualizari

Alergatul este o activitate nu numai sănătoasă, ci și una care te relaxează şi te scapă şi de kilogramele în plus. Pentru cel din urmă efect, însă, există nişte reguli de care trebuie să ții cont când vine vorba de alergare.


Cu toţii credem că există un singur mod de alegat, iar fiecare dintre noi aleargă cum poate. Adevărul este însă că putem alerga în funcţie de efectele care dorim să apară în urma acestui efort.

Astfel, dacă doreşti să alergi pentru a ajuta la formarea masei musculare va fi nevoie de mai mult efort. În primul rând va trebui să alergi destul de des, pentru a antrena musculatura, iar pe parcurs, cu cât capacitatea ta de a alerga mai mult va creşte, cu atât vei câștiga mai multă masă musculară.

Pentru persoanele care vor să scadă în greutate este recomandat ca acest efort să aibă frecvenţa de 2-3 ori pe săptămână, iar ritmul de alergare să fie unul lent.

„În privinţa procesului de ardere a grăsimilor, alergatul este la fel de eficient precum participarea la programele de la sala de fitness, aerobicul, mersul pe bicicletă sau înotul”, explică medicul primar de recuperare medicală Georgiana Ozana Tache, de la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, din Bucureşti.

Alergarea scade glicemia (fiind indicată celor cu diabet zaharat), normalizează tensiunea arterială, previne osteoporoza, tonifică masa musculară, combate depresia, creşte capacitatea pulmonară, precum şi puterea de concentrare.
Pentru a beneficia de aceste avantaje, trebuie să alergăm de cel puţin trei ori pe săptămână, 30 de minute. Este mai sănătos să alergăm dimineaţa, pentru că nivelul de poluare este mai scăzut.

Pe măsură ce corpul se obşnuieşte cu efortul poți să mărești intensitatea alergării. Este recomandat totuși să faci pauze dese în care să respiri adânc. În aceste pauze, însă, nu este recomandat să te opreşti. Trebuie să mergi cu paşi normali, pentru ca intensitatea cardiacă să scadă.

Nu uita să respecți câteva reguli esențiale

Încălzește-te înainte de alergare

Înainte de a alerga, nu uita să faci câteva exerciţii de încalzire, cum ar fi exercitiile de stretching şi repetă-le dupa ce ai terminat de alergat, pentru a nu-ţi supune organismul unei schimbări bruşte de ritm.

Relaxează-ți musculatura

Nu-ţi încovoia umerii, relaxează-ţi muşchii şi pastrează-ti spatele drept pentru că o postură dreaptă “fortează” muşchii spatelui şi pe cei fesieri sa lucreze mai mult şi astfel tu vei obţine rezultate mai repede.

Consumă alimente care să te ajute

Nu-ţi încovoia umerii Înainte de alergare ai nevoie de o porție generoasă de carbohidrați - fulgi de ovăz, pâine integrală cu semințe, orez integral sau paste făinoase integrale, alături de lapte sau iaurt, ouă, carne și pește.

Aceste combinații îți vor oferi porția de energie pentru antrenament. Cea mai bună sursă de glucide sunt fructele, însă trebuie să le consumi separat, cu 30 de minute înainte de a te apuca de alergat.

Astfel poți să consuma o banană, 1-2 mere sau o portocală. În plus, pe lângă aportul de glucide, aceste fructe conțin și un aport mare de apă și de vitamina C.


Citeşte şi:

Cât de important este echipamentul de alergat?

4 beneficii ale alergatului asupra creierulu


Află când va fi anul acesta Crosul Click! Sănătate!

Pentru a petrece mai mult timp liber în natură și pentru a te distra alături de cei dragi, noi, cei din redacţia Click! Sănătate, te invităm la cea de-a VIII-a ediție a crosului Click! Sănătate.

Te așteptăm să alergi duminică, 12 iunie, în Parcul Izvor. După șapte ediţii de succes la care au alergat peste 5.000 de persoane, redacția Click! Sănătate te invită să alergi alături de vedete pentru a susține un stil de viață sănătos.

Pentru că promovăm stilul de viaţă sănătos prin mişcare, indiferent de vârstă, anul acesta organizăm crosul Popular, dar şi crosul Familiei, eveniment la care pot alerga părinţii alături de cei mici pe un traseu special.

Vom premia locul 1, 2, 3 pentru următoarele categorii de vârstă la Crosul Popular:

a. Juniori - 3 categorii, băieți și fete:

- de la vârsta de 10 ani până la 12 ani;
- de la vârsta de 13 ani până la 14 ani; 
- de la vârsta de 15 ani până la 18 ani.

b. Seniori - 3 categorii, bărbaţi și femei:

- de la vârsta de 19 ani până la 34 ani;
- de la vârsta de 35 ani până la 45 ani;
- de la vârsta de 46 ani până la 59 ani.

c. Veterani - bărbaţi și femei:

- cu vârsta de sau peste 60 ani.

În schimb, la Crosul sunt așteptați copiii însoțiți de părinți cu varsta până la 10 ani. La ediția de anul trecut, peste 80 de copii au alergat fie de mână, fie în cărucioare alături de părinți, pe o distanță de 300 de metri.

Ca și la celelalte ediții ale crosului, înscrierile se vor face pe baza talonului din revistele Click! Sănătate, Click! pentru femei, dar și din ziarele Adevărul și Click! din săptămânile anterioare evenimentului.

Vă așteptăm ca și în anii trecuți cu zeci de premii, dar și cu surprize din partea noastră și a vedetelor. Haideți să alergăm și să ne distrăm împreună pentru sănătate!

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Catalina | 14 martie 2016, 23:17
Bani imediat, din prima luna! 100-285 de euro lunar! Va asteptam urgent in echipa noastra, pentru a colabora cu noi si pentru a castiga 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time) imediat, din prima luna, cu o activitate deosebit de simpla si de viitor. Garantam seriozitate absoluta si cerem seriozitate absoluta! Pentru mai multe detalii, contactati imediat unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email:catalinagheorghe0@gmail.com
2 Postat de: Robert | 29 aprilie 2016, 07:53
Nu doar alergarea ajuta la slabit. Mai sunt si exercitiile, dieta sau curele cu unele suplimente alimentare.

3 Postat de: Andrei | 04 iulie 2016, 09:01
Eu iau Ultra Slim de 4 zile, darnam slabit nimik pana acu.

Adauga un comentariu »