Sanatatea ta / Ce te doare »

VIDEO: 5 paşi să previi diabetul zaharat

Autor: D.C. | 21 octombrie, 08:05 | 1 comentariu | 7648 vizualizari

Ştiai că există riscul ca în 20 de ani diabetului să afecteze 8% din populaţia lumii? Pentru a nu face parte dintr-o statistică tristă e timpul să iei măsuri.


Oricine poate fi afectat de diabet, dar prin schimbarea stilului de viaţă această boală poate fi prevenită, reducându-se astfel şi eventualele costuri care pot apărea în cazul diagnosticării cu diabet sau a apariţiei unor complicaţii. Iată ce este de făcut!

1. Controlează-ţi greutatea corporală

Atât femeile, cât şi bărbaţii care iau în greutate la maturitate au şanse mai mari de a suferi de diabet. O cercetare a specialiştilor de la Universitatea Harvard a arătat că o femeie care s-a îngrăşat cu 4-7 kilograme de la vârsta de 18 ani are un risc dublu de a face diabet, iar una care a luat între 8 şi 10 kilograme are un risc de trei ori mai mare de a se îmbolnăvi de diabet.

Mai trebuie să ştii că 90% dintre cei care sunt diagnosticaţi cu diabet sunt supraponderali. Iată doar câteva motive care să te convingă că este benefic pentru tine să-ţi menţii o greutate corporală normală.

2. Include mişcarea în rutina zilnică

Activitatea fizică regulată ajută la scăderea riscului de apariţie a diabetului şi previne complicaţiile pe termen lung. Încearcă să transformi exerciţiile fizice într-o rutină zilnică. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii 30 de minute de mişcare pe zi pot reduce cu 40% riscul de a dezvolta diabet zaharat. În plus, vei reuşi să slăbeşti şi să te ţii departe de bolile de inimă.

3. Urmează o dietă sănătoasă

Cea mai bună strategie de prevenire a diabetului zaharat este să incluzi în dieta ta alimente cu puţine calorii şi grăsimi. Cele bogate în fibre, cum sunt fructele, legumele, cerealele, nucile te apără contra diabetului. De asemenea, consumă moderat băuturi care conţin alcool sau zahăr, adică nu mai mult de un pahar, ca femeie, şi doar două pahare, ca bărbat.

4. Renunţă la fumat

Persoanele care fumează mai mult de 15 ţigări zilnic au un risc de trei ori mai mare de a dezvolta diabet faţă de nefumători. De ce? Pentru simplul fapt că fumatul scade abilitatea organismului de a utiliza insulina. Mai mult, după fumarea unei ţigări nivelul zahărului din sânge scade foarte mult. De asemenea, există o corelaţie între fumat şi distribuirea grăsimii în corp, deci favorizează obezitatea, care se numără printre factorii declanşatori ai diabetului.

5. Descoperă din timp primele semne

Cu cât este diagnosticat mai curând diabetul, cu atât mai mici vor fi costurile privind îngrijirea pentru a nu se ajunge la complicaţii sau la agravarea bolii. Simptomele timpurii ale diabetului sunt:

-senzaţiile de furnicături sau amorţeală a mâinilor sau picioarelor
-vederea înceţoşată
-infecţiile frecvente
-vindecarea încetinită a rănilor
-urinările frecvente
-setea excesivă
-creşterea senzaţiei de foame
-pierderea în greutate
-oboseala
-vărsăturile şi durerile de stomac
-lipsa de interes şi de concentrare

Dacă observi aceste simptome, vorbeşte cu medicul tău de familie pentru o determinare a nivelului glucozei din sânge.

Info

Există persoane care suferă de ceea ce se numeşte prediabet, o formă de diabet în care nivelul glucozei din sânge este mai mare (între 100 şi 125 mg/dl) decât cel normal (sub 100 mg/dl), dar nu atât de mare (peste 126 mg/dl), încât medicii să diagnostice acea persoană cu diabet.

Ştiai că...

...dulciurile în exces nu provoacă în mod direct apariţia diabetului, dar duc la creşterea în greutate, care este un factor important în declanşarea acestei boli? Totuşi, există o corelaţie între consumul de băuturi care conţin zahăr şi dezvoltarea diabetului zaharat de tip 2. De pildă, femeile care beau zilnic acest gen de băutură au un risc dublu de a face diabet spre deosebire de cele care o beau numai o dată pe lună.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: M.a.r | 22 iulie 2014, 11:07
Sfatuiesc pe oricine descopera mai mult de 4 simptome din cele enumerat mai sus ,sa-si schimbe stilul de viata !
Adauga un comentariu »