Stil de viata&dieta / Nutritie »

Uleiul de palmier, cel mai bun la prăjit

Autor: G.R. | 05 septembrie, 10:35 | 0 comentarii | 6210 vizualizari

Originar din Africa, uleiul de palmier este folosit de mai bine de 5000 de ani. Se numără printre cele mai sănătoase uleiuri pentru gătit, căci nu conține acizi grași trans, responsabili de apariția unor afecțiuni ale inimii, cât și a unor forme de cancer.


Acest ulei vegetal, care are o culoare roșiatică, se obține prin presarea, la rece sau la cald, a pulpei fructelor palmierului. Se mai poate obține, de asemenea, și din semințele fructului.

Cum îl alegi

Cel mai indicat tip de ulei de palmier este cel nehidrogenat. Potrivit prof. dr.  Gheorghe Mencinicopschi, uleiul nehidrogenat de palmier este bogat în acizi graşi esenţiali, nu conține colesterol și are un conținut scăzut de  acizi graşi saturaţi, față de alte uleiuri. Dacă este depozitat la o temperatură mai mică de 20°C,  uleiul de palmier devine solid, dar nu își pierde din proprietăți.

Ideal pentru gătit

Nutriționiștii îl recomandă pentru prăjt, căci își păstrează proprietățile, chiar și la temperaturi de 230 de grade. Așadar, acesta nu se descompune în substanțe toxice în timpul procesului de prăjire,deci nu este periculos pentru sănătate. Totodată, este ideal pentru gătit, deoarece nu are nici gust, nici miros, ceea ce înseamnă că alimentele își vor păstra propria savoare.


Mai poți citi:

 - Ce ulei să alegem?

 - Ce boli poții trata cu uleiul de sâmbure de struguri

 - 5 beneficii ale uleiului de măsline


Mai bun decât uleiul de măsline

Un studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Universitatea din Alicante, Spania, a demonstrat că uleiul de palmier este mai sănătos pentru gătit ca uleiul de măsline și ca uleiul de floarea-soarelui.

Cercetătorii au studiat câtă acroleină, o substanță periculoasă pentru organism, se elimină în timpul procesului de prăjire. În urma experimentului, au demonstrat că substanța a fost produsă în cantitatea cea mai mică în timp ce alimentele erau prăjite în ulei de palmier.

Luptă cu radicalii liberi

Uleiul de palmier are un conținut bogat de betacaroten, care protejează organismul împotriva radicalilor liberi, răspunzători de îmbătrânirea prematură a pielii.

Acest ulei conține și acid oleic, cunoscut pentru proprietățile antiinflamatoare, dar și pentru că ajută la reducerea colesterolului „rău”,  care crește riscul de apariție a afecțiunilor inimii. Nu este recomandat însă persoanelor care luptă cu kilogramele în plus, căci are un conținut caloric ridicat. În 100 de grame se găsesc 884 de calorii.

Sursă de vitamine

Mai multe studii au arătat că este și o sursă bogată de vitamina A, care ajută la menținerea sănătății pielii, a părului, a gingiilor și a unghiilor. Nu în ultmimul rând, în uleiul de palmier se găsește și o cantitate ridicată de vitamina E, care are un puternic rol antioxidant, previne apariția maladiei Alzheimer, a unor afecțiuni ale ochilor, cât și a unor forme de cancer.

INFO: Uleiul de palmier nu este recomandat femeilor însărcinate și nici persoanelor care urmează să treacă printr-o intervenție chirurgicală.

Știai că…
…în fiecare an, în întreaga lume, se produc 40 de milioane de tone de ulei de palmier?


Corina Aurelia Zugravu, medic primar Igienă și Alimentație, Institutul de Sănătate Publică, București

În general, pentru prăjit este bun un produs care să nu aibă prea multe grăsimi nesaturate și care are un punct de topire ridicat. Asta pentru că grăsimile nesaturate sunt sensibile și, la prăjit, se „rup”, dând naștere radicalilor activi și substanțelor oxidante, care irită tubul digestiv.

Avantajele uleiului de palmier sunt că este saturat și solid, așadar generează doar substanțe iritante prin prăjire doar după ce a fost folosit de mai multe ori la prăjit. În plus, ca orice altă grăsime vegetală, nu conține colesterol.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »