Stil de viata&dieta / Nutritie »

Tot ce trebuie să știi despre vitamine

Autor: Ramona Liță | 12 septembrie, 10:55 | 0 comentarii | 334 vizualizari

Imediat cum timpul se răcește, organismul tău are nevoie de o doză corectă de vitamine pentru a putea funcționa corespunzător.


O alimentație corectă și echilibrată este cheia sănătții tale. Sigur ai auzit de foarte multe ori această afirmație. Nimic mai adevărat.
Mai mult, potrivit Institutului japonez de nutriție, atât legumele cât și fructele ce au fost crescute cu îngrășăminte ajung să conțină de 10-20 de ori mai puțină vitamina C, decât cele crescut în mod organic.
Un aspect de care ar trebui să ții cont din ce în ce mai mult, mai ales dacă faci parte din categoria de oameni cu o imunitate scăzută, predispuși mai ales la viroze și răceli.

Corpul depozitează anumite vitamine

Atât din fructe cât și din legume îi poți furniza corpului tău vitamina C, beta-caroten dar și o doză semnificantă de acid folic. Pentru restul de vitamine necesare se recomandă un consum regulat de cereale, produse animale precum carne, lapte, pește, ouă.

Dintre vitaminele depozitate de corpul tău se enumeră adoar vitaminele A, E, D,B12, restul fiind extrem de puțin înmagazinate. Astfel că dacă pe parcursul verii consumi foarte multe legume doar aceste vitamine se vor înmagazina pentru a se folosi de ele în anotimpul rece.

Nevoia de vitamine administrate înafara alimentației este necesară mai ales sub atenta supraveghere a medicului deoarece hrană față de anii trecuți a scăzut calitativ iar produsele organice sunt tot mai greu de achiziționat. 

Pierderea vitaminelor prin procesare

Dacă alegi să ții fructele sau legumele la temperatura camerei, expuse fiind la lumină acestea se vor distruge mult mai repede decât dacă alegi să le păstrezi la frigider sau într-o cămară ferită de lumină și umezeală.

La acest capitol cel mai bun exemplu s-a observat în urma studiilor făcute pe spanac și pătrujel, observându-se că în numai două zile ele și-a pierdut aproximativ 80% din vitaminele conținute.
 
În cazul în care le și gătești, atât prin fierbere cât și prin prăjire procentul scade mult mai mult, ajungând să consumi un produs fără un aport semnificativ de vitamine.
 
Astfel, se recomandă ca legumele albe mai ales, fructele și verdețurile să fie consumate în starea lor naturală, deoarece sucul lor este bogat în vitamine, iar orice alt proces ce presupune prelucrarea lor duce la pierderea valorilor nutriționale.
 
Află cum poți prepara maioneza într-un mod sănătos AICI

Cartofii sunt mai sănătoși copți

Pentru a-i consuma fierți se recomadă doar scufundarea lor în apă clocotită, astfel ei își vor păstra o doză mai mare de vitamine. De departe cea mai bună modalitate de a-i consuma pare a fi cea prin coacere în coajă.

De asemenea se recomandă evitarea oricărei combinații cu sosuri mai ales din comert. Și în acest caz există o soluție salvatoare și anume sosul preparat în casă din zeama de lămâie, ulei de măsline extravirgin și oregano sau busuioc.
Maioneza trebuie evitată cu orice preț, fiind admisă doar dacă este făcută în casă din avocado.

Apa este vitală

Pentru a ajuta organismul tău să asimileze și să distribuie uniform vitaminele și mineralele dobândite este necesar să bei suficientă apă, pentr ca organismul tău să nu se deshidrateze și să nu procure apa din alte țesuturi.

2 litri de apă zilnic, mișcare regulat și un somn odihnitor sunt pe lângă alimentația echilibrată cheia menținerii sănătății tale.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »