Remedii naturiste / Problemele tale »

Ține glicemia sub control în mod naturist

Autor: Ramona Liță | 06 decembrie, 16:00 | 0 comentarii | 532 vizualizari

Concentrația glucozei din sânge, cunoscută sub denumirea de glicemie, depinde de alimentele consumate. O valoare crescută a glicemiei determină apariția diabetului zaharat, motiv pentru care este recomandat cunoașterea valorilor glicemice și monitorizarea în permanență a alimentației.


Alimentația noastră este compusă dintr-un cumul de valori mai mult sau mai puțin nutriționale, printre acestea regăsindu-se și indicele glicemic din sânge. Sângele transportă glucoza către toate celulele organismului pentru a avea energia necesară activităților din ziua respectivă.

Care sunt valorile normale ale glicemiei

În mod normal la un adult sănătos valoarea glicemiei pe nemâncate este între 72 și 108 mg/dl și poate crește până la 140 mg/dl  într-un intreval de 2 ore după masă.

În cazul persoanelor depistate cu diabet, valorile glicemiei luate pe nemâncate se încadrează între 72- 126 mg/dl, ajungând după masă aproae de 162 mg/dl în cazul diabetului de tip 1 sau insulino-dependent și sub 153 mg/dl în cazul persoanelor cu diabet de tip 2 sau non insulino-dependent.

Afinul, insulina vegetală

Având în compoziția lor o substanță numită mirtilină, cunoscută și sub denumirea de insulină vegetală, frunzele de afin sunt indicate  afi consumate de către diabetici deoarece ajută la normalizarea valorilor glicemiei din sînge.

În plus, sunt și o excelentă sursă de antioxidanți, vitamine, minerale oferindu-ți o veritabilă doză de energie și sănătate.

Și semințele de schinduf ajută la normalizarea valorilor glicemice.

Frunzele de măslin scad colesterolul

Măslinele sunt ideale a fi consumate în orice perioadă a zilei, iar frunzele de măsline consumate sub formă de infuzie ajută la normalizarea valorilor colesterolului cât și a trigliceridelor, protejând în felul acesta aparatul acrdiovascular, în special de formarea plăcii și a depunerilor de țeșut adipos pe traiectul venelor și arterelor.

Obișnuiește-te să adaugi în ceai sau chiar și în cafea o linguriță de scorțișoară, acesta îți va fi de mare folos pentru a ține în frâu glicemia, pentru a stimula metabolismul să ardă mai multe calorii, dar și pentru a scădea colesterolul rău acolo und evalorile sunt crescute.

Alte plante extrem de sănătoase atât pentru glicemie cât și pentru a inhiba anumite enzime din metabolismul glucidic sunt frunzele de dud, de salvie, de nuc, anghinarea sau chiar cele de cicoare.

Rădăcina de păpădie, ceaiul regenerator

Păpădia este una dintre cele mai sănătoase plante la care poți apela. Contribuie la detoxifierea sângelui, având efect depurativ, stimulând buna funcționare a ficatului și a pancreasului, având efect pozitiv și asupra nivelului glicemic din organism.

Pe lângă ceaiul de păpădie poți să consumi zilnic un pahar de suc  care să îți ofere aportul nutrițional necesar, ai la dispoziție o largă mare și variată și anume sucul de spanac pe care îl poți combina cu măr, morcov sau doar cu lămâie. De asemenea poți consuma sucul de la cartofi cu suc de varză sau morcov și puțină lămâie.

Sau nu uita de faimosul suc de mere. Atât legumele cât și fructele reprezintă o veritabilă sursă de sănătate, profită de ea!

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »