Stil de viata&dieta / Nutritie »

Supa care te ajută să ții răceala la distanță

Autor: Ramona Liță | 17 noiembrie, 18:00 | 0 comentarii | 11372 vizualizari

Vremea urâtă cere o mâncare și un ceai cald. În plus, în acest fel îi vei da organismului tău o veritabilă porție de substanțe nutritive benefice dacă știi cum să combini corect alimentele.


În această perioadă este necesar să acorzi o atenție deosebită alimentației, organismul fiind expus mult mai ușor bolilor sezoniere.

Variațiile de temperatură sunt un pericol pentru organismul tău, acum imunitatea fiind un pic mai scăzută.

Alege să consumi o combinație de alimente ce pot înlocui cu brio gama de antibiotice din farmacie.

Ce are așa special această supă? Plecând de la culoarea intensă oferită de turmenic, până la gustul fin și gama variată de antioxidanți ce o conține.

Ia-ți porția de sănătate din legume

Am putea spune că această supă este perfectă pentru sezonul rece, mai ales dacă alegi să o consumi caldă.

Pentru a o prepara ai nevoie de 1 ceașcă de linte bine spălată în prealabil, 4-5 cartofi de mărime medie tăiați cubulețe, 2 linguri de pulbere de turmenic sau ras proapăt, 2 lingurițe de gimbir ras proaspăt sau pulbere, 3-4 căței de usturoi tocați fin, 100 mililitri de lapte de cocos, 1 mână de coriandru proaspăt tocat cât de mărunt posibil, 1 linguriță de sare și piper în funcție de gust.

Coriandrul este unul dintre condimentele folosite cu precădere în bucătăriile chineză, mexicană și indiană, fiind considerat un adevărat remediu naturist pentru probleme precum insomnie, anxietate, digestie deficitară. Este văzut ca un foarte bun diuretic, motiv pentru care o dată ce începi să îl consumi frecvent vei scăpa de problema retenției de apă.

În plus, sucul de coriandru este un excelent tratament pentru tratarea acneei, și reprezintă o sursă bună de calciu, magneziu, fosfor, vitaminele K și C, cât și provitamina A.

Cum se prepară

Alege bine lintea, spal-o și las-o la scurs. Într-o tigaie topește uleiul de cocos și adaugă apoi turmenicul, ghimbirul și lintea. Timp de 3-4 minute amestecă continuu pentru a se întrepătrunde aromele. Când observi că lintea s-a caramelizat un pic, adaugă apă peste ea astfel încât să fie bine acoperită.

Apoi poți să adăugi cartofii, sarea și să o lași la fiert până când cartofii devin moi. Usturoiul se adaug la final. După ce au fiert cartofii și adăugat usturoiul pisat, oprește focul și adaugă laptele de cocos și bineînțeles coriandru.

Condimenteaz-o de sare și piper după gust și servește-o caldă. Cu cât o vei consuma mai des cu atât mai sănătos vei fi iarna aceasta, toate ingredientele la un loc se vor comporta în organismul tau precum un antibiotic și îți vei întări sistemul imunitar.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »