Familia ta / Varsta a treia »

Sunt pensionar, dar fac sport!

Autor: Marina Ionescu | 12 august, 11:10 | 0 comentarii | 615 vizualizari

Ai ieșit la pensie și nu mai ești la fel de activ cum erai când lucrai? Ei bine, sportul este bun la orice vârstă, totul este să alegi tipul de mișcare adaptat stării tale.


Mulți oameni trecuți de 65 de ani devin sedentari, obișnuind să stea în pat la televizor foarte multe ore pe zi. Prin acest mod de viață sunt pasibili de obezitate și boli cardiovasculare. Numeroase cercetări arată că mișcarea moderată protejează față de multe boli. Atacul cerebral, boala Alzheimer, diabetul și depresia sunt câteva dintre problemele de sănătate care pot fi prevenite prin mișcarea regulată.

Practică sport în siguranță

Este indicat să ceri sfatul medicului înainte de a face sport, mai ales dacă ai probleme cu inima. În acest sens, Georgiana Tache, medic primar în recuperare medicală explică: „Dacă vom recomanda persoanelor vârstnice să practice anumite activități sportive în mod neadecvat, crește riscul decompesării afecțiunilor de care aceștia pot suferi, în special afecțiunile cardiovasculare. De asemenea, poate crește frecvența apariției accidentărilor, ceea ce implică suferințe pe termen lung, la nivelul aparatului locomotor.“

Medicul subliniază că specialiștii recomandă ca fiind adecvată, orice activitate care se desfășoară în condiții de siguranță și care presupune peste 2 ore de activitate fizică de nivel moderat, efectuată săptămânal. Se poate ajunge la 3 ore și jumătate, ceea ce reprezintă 30 de minute de sport, practicate zilnic.

Vremea bună să te găsească afară

Ia-ți partenerul de viață și mergeți la plimbare în fiecare zi, pentru 30 de minute. În parcuri sunt unele aparate pentru practicarea ocazională de exerciții fizice pentru mai multe categorii de mușchi.

Dacă sănătatea îți permite, mergi cu bicicleta. Specialiștii o recomandă ca fiind mai bună decât alergarea, care poate suprasolicita articulațiile. Ți-ar prinde bine un curs de dans la care ai nevoie de mișcări mai ușoare, nu rapide și agitate.

Ping-pong-ul ori badmintonul sau tenisul te-ar putea ajuta să te menții în formă și să ai și un psihic bun. Și pescuitul sau vâslitul ți-ar fi de folos pentru musculatura brațelor și a spatelui.

Dacă vremea nu permite, alege activitățile de interior. Exercițiile în apă cu ajutorul unui instructor  sunt foarte bune pentru  articulațiile și oasele îmbătrânite.

Sfatul specialistului

Dr. Georgiana Tache, medic primar de recuperare medicală, Spitalul Sanador, București

Este deosebit de util să le explicăm vârstnicilor să își reducă durata de timp petrecută în fața televizorului, a calculatorului și statul la birou, petrecerea timpului în pat sau în fotoliu citind sau ascultând muzica, condusul mașinii pe distanțe lungi. Toate acestea pot conduce, în timp, la decondiționarea fizică la efort și vor predispune la îmbolnăvire și dificultate pe perioada de recuperare ce urmează.

Iată câteva activități sportive de practicat în orice anotimp: mersul pe jos sau plimbarea în pas alert mai ales în grup, utile atât pentru aparatul cardiovascular, respirator dar și pentru prevenirea ostoporozei.

Înotul și gimnastica acvatică sunt utile pentru articulații și musculatură, prevenind artroza și asigurând coordonarea mișcărilor și stabilitate, prevenind căderile și producerea fracturilor. De asemenea, printre activitățile fizice adecvate pentru vârstnici se regăsesc și ping-pong-ul, tenisul de câmp și bedmintonul  la dublu.

Mai putem menționa grădinăritul, jocul de golf, pescuitul, mersul pe bicicletă în parc sau pe teren neaccidentat, schi fond (nu cel alpin) și exercițiile de fitness cu ridicare de greutăți moderate, efectuate sub supravegherea unui instructor.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »