Actualitate »

Suferi de prediabet? Iată ce trebuie să incluzi în dietă!

Autor: Alina Corneanu | 22 martie, 16:10 | 0 comentarii | 724 vizualizari

Consumul frecvent de alimente bogate în grăsimi polinesaturate, cum sunt fructele oleaginoase, ajută la încetinirea progresiei diabetului de tipul 2, arată rezultatele celor mai noi cercetări.


Articole similare:

Aceste sfaturi sunt cu atât mai utile persoanelor care suferă de prediabet (condiție în care nivelul de glucoză din sânge este mai ridicat, dar nu suficient de mare încât să fie pus diagnosticul de diabet de tipul 2), sfătuiesc specialiștii care au participat la studiu.

De asemenea, oamenii de știință recomandă ca pe lângă consumul mai des de alimente bogate în grăsimi să se și piardă în greutate, acestea două indicații fiind utile celor care suferă de prediabet.

În cadrul cercetării au fost testate 15 persoane fără probleme de sănătate, 14 atleți, 23 care sufereau de obezitate, 10 care erau diagnosticate cu prediabet și 11 cu diabet zaharat de tipul 2.

Inițial, cercetătorii le-au analizat nivelul de glucoză din sânge, cel de grăsimi polinesaturate, dar și obiceiurile alimentare.

Astfel, ei au ajuns la concluzia că voluntarii care consumau mai des alimente bogate în grăsimi polinesaturate reușeau să-și țină mai ușor sub control nivelul de glucoză din sânge.

„Creșterea consumului de alimente bogate în grăsimi polinesaturate aduce beneficii persoanelor care suferă de prediabet. Printre alimentele care trebuie incluse în dietă și consumate cât mai des se numără fructele oleaginoase, uleiul de floarea-soarelui și cel de porumb, dar și peștele mai gras (somon, macrou)“, a precizat cercetătorul Nicola Guess, autorul studiului.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »