Psiho / Depresie »

Somnul combate depresia

Autor: Dorina Novac | 22 septembrie, 16:00 | 0 comentarii | 400 vizualizari

Nu poți să dormi noaptea? Ești indispus și stresat? Adoptă un stil de viață sănătos și apelează la remediile naturiste pentru a avea un somn liniștit și odihnitor!


Somnul este important pentru sănătatea fizică și mentală. Astfel, o cantitate potrivită de somn ajută corpul și mintea să se odihnească și să se încarce cu energie. Specialiștii în domeniu recomandă să dormi 6-8 ore pe noapte.

Faptul că nu dormi suficient poate duce la o lipsă de concentrare și de energie, la o stare de iritabilitate și poate slăbi sistemul imunitar. Pe termen lung, dificultățile de somn pot contribui la problemele de sănătate mentală cum sunt depresia și anxietatea.

Rutina de somn

Stabilește-ți o rutină a somnului pe care să o respecți cu strictețe. E bine să te culci cât mai devreme și să te trezești pe cât posibil la aceeași oră.

Renunță la timpul petrecut în fața televizorului sau a calculatorului, te poate ajuta să adormi mai repede și să te odihnești mai bine.

Este bine să eviți mesele prea copioase, consumarea de băuturi cofeinizate și chiar a celor alcoolice. Orice exces dăunează calității somnului.

Aerisește bine camera, fără lumină prea puternică. Temperatura potrivită a camerei te poate ajuta să ai un somn ușor și odihnitor.

Cel mai important stadiul al somnului este în partea a doua a nopții.

Insomnia și depresia

Insomnia implică dificultatea de a menține somnul sau de a avea un somn odihnitor, de calitate. Dacă această problemă se manifestă mai mult de 3 zile pe săptămână, pentru o perioadă de cel puțin o lună sau mai mult, atunci pot apărea simptome ale depresiei și anxietății.

Dacă te simți tristă aparent fără niciun motiv, dacă te simți descurajată și lipsită de putere, dacă nu te mai interesează nicio actvitate care odinioară îți făcea plăcere poți traversa un episod depresiv.

Alte semne sunt oboseala permanentă, sentimentele de vinovăție sau inutilitate, dar și insomniile. Oboseala cronică poate altera calitatea somnului.

Câteva plante pentru a avea un somn liniştit şi odihnitor:

Teiul

Florile de tei destind, calmează şi induc un somn liniştit. Uleiul volatil din florile de tei are o acţiune relaxantă şi sedativă. Pentru a prepara ceaiul este suficient să laşi patru-cinci flori de tei la infuzat timp de 5 minute.

Talpa-gâştei

Are o acţiune antispasmodică şi sedativă, fiind indicată în cazul tulburărilor de ritm cardiac şi a insomniei. Datorită efectelor tonice, poate fi utilizată şi ca remediu împotriva stărilor depresive. Se administrează sub formă de infuzie: două linguri de plantă la o cană de apă clocotită.

Valeriana

Este una dintre cele mai folosite plante pentru tratamentul tulburărilor de somn. Acţiunea ei tranchilizantă o recomandă în tratarea nervozităţii şi a stresului, dar şi pentru destinderea organismului şi ameliorarea somnului. Încearcvă tinctura de valeriană, pe care o prepari din 20 gr. rădăcini de plantă, lăsate la macerat timp de opt zile, în 100 ml de alcool de 70 de grade. După macerare, ia câte 15-20 de picături, de trei ori pe zi. Indicat este şi ceaiul care se prepară prin infuzarea unei linguriţe de plantă pentru trei-patru minute într-o cană de apă fierbinte.

Află AICI la ce boli ești predispus dacă nu dormi suficient

Insomnia este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate, aproximativ unul din trei oameni confruntându-se cu tulburări ale somnului. Femeile sunt de două ori mai afectate decât bărbaţii, mai ales dacă au trecut de 40 de ani.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »