Sanatatea ta / Ce te doare »

Sănătatea are reguli clare. Iată care sunt acestea

Autor: Ramona Liță | 11 ianuarie, 13:00 | 0 comentarii | 422 vizualizari

Ia o pauză de la tot ce faci. Analizează-ți stilul de viață cât și starea de sănătate și ține cont de regulile de mai jos pentru a remedia problema existentă.


Cea mai bună modalitate de a înțelege cum funcționează organismul uman este asemănarea acestuia cu o mașină.

Pentru a te deplasa cu mașina ai nevoie de combustibil, la fel și organismul uman pentru a putea să se bucure de sănătatea optimă are nevoie de alimentație, motiv pentru care este necesar să ții cont de câteva reguli simple dar cu efecte maxime.

1.Ai nevoie de mese fixe și nutritive

Nu sări niciodată peste micul dejun și renunță la produsele de tip fast food în favoarea meniului nutritiv. Nu te axa pe cantitate, optează întotdeauna pentru calitate. Ține cont de faptul că ai nevoie de 3 mese și două gustări.

Ca și gustare alege în prima parte a zilei fructe și în a doua legume.

Masa de seară ar fi indicat să nu treacă de ora 19, și imediat după masă alege să faci puțină mișcare, fie că alegi să mergi pe jos 20-30 de minute, fie că după 30 de minute de la terminarea mesei mergi pe ringul de dans.

Află cum influențează alcoolul sănătatea organismului tău AICI

2. Nu combina carbohidrații

Proteinele fie ele de origine animală, fie de origine vegetală nu trebuie consumate la aceiași masă.

Dacă ai ales să consumi carne de pui, pește, curcan nu le combina cu ouă, lapte sau brânzeturi. Această greșeala va favoriza surplusul de kilograme și încetinirea metabolismului, slăbindu-l astfel în fața bolilor. Cel mai indicat ar fi o salată.

Optează întotdeauna pentru legumele verzi, acestea îți vor aduce un aport semnificativ de fibre, vitamine, antioxidanți de cea mai bună calitate și în același timp cea mai mică porție de zaharuri.

În cazul fructelor, cele mai indicate ar fi cele de pădure, și acestea fiind recomandate tot datorită antioxidanților conținuți.

Nu combina fructele cu iaurtul, aceste două categorii au timpi diferiți de digerare și îți pot perturba atât tranzitul intestinal cât și procesul de digerare.

3. Evită pe cât posibil viciile

Consumul constant de alimente nesănătoase, alcool favorizează depunerea țesutului adipos în special în zona cavității toracice.

Dacă imediat după masă servești ceva dulce sau consumi alcool, ficatul, care metabolizează atât grăsimea cât și alcoolul va alege să asimileze și să descompună alcoolul mai întâi și astfel grăsimea consumată se va transforma în țesut adipos.

Această situație repetându-se constant favorizează instalarea diagnosticului de steatoză hepatică cunoscută și sub denumirea de ficat gras.

Astfel te poți confrunta cu afecțiuni precum obezitate, diabet, boli cardiovasculare.

Nu uita să te hidratezi, să faci mișcare zilnic, ar fi ideal, și să te odihnești corespunzător. În timpul somnului organismul se reface mult mai bine.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »