Remedii naturiste / Problemele tale »

Remediile bunicii pentru răceală și gripă

Autor: Claudia Georgevici | 25 ianuarie, 10:40 | 1 comentariu | 450 vizualizari

Există numeroase leacuri pe care bunicii noștri le folosesc și acum cu încredere și care se dovedesc foarte utile când vine vorba de tratarea simptomelor virozelor.


Contra DURERII ÎN GÂT

Gargară de apă cu sare. Se dizolvă o lingură de sare într-un pahar cu apă caldă. Se face gargară de 3 ori pe zi, până se observă îmbunătățiri.

Cataplasme cu ceapă. Se aplică în zona gâtului două jumătăți de ceapă coaptă, la temperatură suportabilă pentru piele. Se țin o oră; se aplică de 2 ori pe zi.

Cartofii rași sunt leac din bătrâni indicat pentru tratarea roșului în gât. Se rad câțiva cartofi, se stropesc cu puțin spirt, se pun într-un tifon și se țin câteva minute în zona gâtului.  

Pentru TUSE

Ridichea neagră este un remediu antitusiv de încredere, cu efecte cel puțin la fel de bune cu siropurile de tuse. Se ia o ridiche neagră mare și se taie în jumătate.

Se alege una dintre părți, se scobește în mijloc și se umple cu miere. Se lasă peste noapte la macerat, pentru a se forma un sirop. Se iau 3 lingurițe pe zi, după care nu se mai consumă nimic timp de jumătate de oră. Remediul nu e indicat diabeticilor.

Pentru FEBRĂ

Apa este soluția la-ndemână pentru scăderea febrei. Se fac împachetări cu un cearșaf înmuiat în apă călduță, stors bine. Se stă 5 minute. Oțetul este remediul clasic folosit pentru scăderea febrei. Se înmoaie șosetele în oțet sau se fac frecții.  

SFAT:  Dacă nu poți dormi din cauza nasului înfundat, ține aproape de pat o ceapă tăiată în două. 

Medicamente din farfurie

SUPA DE PUI

Această mâncare este o sursă bună de cisteină, un aminoacid ale cărui efecte au fost comparate cu cele ale unui compus prescris adesea în caz de bronşită sau alte infecţii respiratorii.

În scop preventiv, dar și dacă ai răcit sau ai gripă, este bine să consumi carne slabă, pentru că este sursă de proteine. Acestea sunt implicate în producerea de anticorpi, molecule-cheie ale sistemului imunitar.     

IAURT ȘI CHEFIR

Conțin probiotice, cu acţiune benefică în imunitate. Preventiv, este indicat să se consume zilnic chefir sau iaurt natural, fără adaosuri de zahăr sau aditivi.

CITRICE

Portocalele și mandarinele o sursă importantă de vitamina C, responsabilă de apărarea antivirală. Alte surse de vitamina C: ardeii roşii, gogoşarii, varza (albă şi roşie), cătina.

ULEI DE MĂSLINE, PEȘTE GRAS (hering, ton, somon)

Acizii grași Omega-3 din aceste alimente au acțiune antiinflamatoare și susțin sistemul imunitar. În plus, peștele gras este și o sursă de vitamina D. Potrivit unui studiu, carența acestei vitamine crește riscul de răceală și gripă.

USTUROI și CEAPĂ

Conțin compuși cu acțiune antimicrobiană precum alicina. Acestea trebuie consumate cât mai des, în stare proaspătă.    

GHIMBIR

Are acțiune antitusivă, ușurând respirația.  

MIERE

Are acțiune antiseptică, antioxidantă și antibacteriană, având efecte benefice în cazul gâtului iritat.     

CIUPERCI

Beta-glucanul din ciuperci întărește imunitatea și fortifică organismul.     

NUCI

Conțin zinc, mineral esențial pentru multe funcții ale organismului. Zincul susține sistemul imunitar, reducând durata răcelii sau a gripei. Alte surse de zinc: ficatul, fasolea uscată, stridiile, soia.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Nicu | 25 ianuarie 2016, 12:30
Ofertă de muncă! Ești angajat, șomer sau student și vrei să-ți îmbunătățești veniturile? Fii curajos, încearcă! Alătură-te echipei noastre și te vom învăța gratuit, pas cu pas, cum să reușești. Cere mai multe detalii (unuia dintre membrii proiectului) la adresa de email: nicufarcas@gmail.com
Adauga un comentariu »