Stil de viata&dieta / Nutritie »

Porumbul fiert sau copt, o gustare sănătoasă

Autor: Elena Diaconu | 03 august, 10:45 | 0 comentarii | 11682 vizualizari

Porumbul fiert sau copt este o gustare de vară ideală, întrucât face parte din categoria alimentelor cu indice glicemic mic. În plus, porumbul conține o serie de nutrienți importanți pentru buna funcționare a organismului.


Datorită fibrelor pe care le conține, porumbul contribuie la menținerea bacteriilor sănătoase în intestin, având un rol important în formarea lanțului de acizi grași din colon, care s-au dovedit a fi esențiali în prevenirea cancerului de colon.

Pe lângă faptul că abundă în fibre, porumbul conține o serie de minerale și vitamine, precum magneziu și vitamina C, nutrienți cu proprietăți antioxidante care luptă împotriva radicalilor liberi.

Protejează organismul de diferite afecțiuni

De asemenea, în compoziția porumbului se găsesc fitonutrienți importani, precum acid protecatecuic, luteină, zeaxantină, betacaroten și antocianină.

Toate aceste substanțe protejează organismul de afecțiuni care pot pune în pericol starea generală de sănătate.

În plus, porumbul furnizează organismului vitamine din complexul B, în special niacină și acid pantotenic, vitamine implicate în procesul de producere a energiei.

Valori nutritive pentru o cană cu boabe de porumb (fiert sau copt)

· Calorii:155 kcal

· Grăsimi: 1.2 g

· Carbohidrați: 36.8

·  Proteine: 5.1 g

· Fibre: 4.6 g

· Indice glicemic: scăzut

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »