Sanatatea ta / Ce te doare »

Ponturi să-ți reduci riscul de diabet

Autor: Daniela Purcaru | 22 septembrie, 18:10 | 0 comentarii | 325 vizualizari

Obezitatea este unul dintre factorii caer favorizează instalarea diabetului și apariția complicațiilor cauzate de această afecțiune. Uite ce ai de făcut pentru a te feri de ceea ce o provoacă și de agravarea ei!


Sport, dar fără exagerări

Dacă faci mișcare frecvent, poți să reduci până la 200 de calorii. Ai nevoie de exerciții fizice pentru a slăbi, numai să nu fie de intensitate mare, pentru că pot să reducă mult nivelul de glucoză din sânge. Dacă ai fost diagnosticat cu diabet insulino-dependent, vei avea nevoie de o doză de insulină cu acțiune prelungită, de până la 24 de ore, în zilele în care depui efort fizic.

Ce sporturi să eviți?

Pentru că scad nivelul de glicemie periculos de mult într-un timp scurt și-l mențin astfel mai multe ore după aceea, dacă suferi de diabet, e indicat să eviți:
- ridicările de greutăți mari
- aerobic

Pont

Discută cu medicul tău și cu un antrenor pentru a alege tipul de mișcare potrivit ție.

Citește și: Cum îți dai seama că suferi de diabet

Ia-ți energia din surse bune

Nu renunța cu totul la carbohidrați! Chiar dacă la început această decizie e urmată de reducerea poftei de mâncare și a greutății corporale, pe termen lung, oxigenul ajunge mai greu la țesuturi, ceea ce afectează inima, ficatul, rinichii. Carbohidrații complecși sunt absorbiți lent și-ți dau energie. Mănâncă mai nuci, morcovi, fasole verde.

Mănâncă mai puțin

Adaugă lactate la micul dejun, fructe la gustări, doi litri de apă sau ceai neîndulcit de teci de fasole și frunze de afine. În acest mod, meniul tău zilnic este echilibrat. Folosirea unor farfurii mai mici sau pur și simplu reducerea porțiilor sunt trucuri prin care poți să slăbești mai ușor.

Te-ar mai putea interesa: Ce alimente trebuie să evite diabeticii

Redu numărul de calorii pe zi

Scăderea cu 500 de calorii a aportului zilnic e ideală pentru a nu risca o creștere sau o scădere bruscă a glicemiei. Păstrează un echilibru în dietă și include în meniu 50-55% carbohidrați complecși, 30% lipide, 10-15% proteine.

Sfat

Încearcă să nu slăbești rapid, ci maximum 1 kg în decurs de 7 zile!
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »