Sanatatea ta / Ce te doare »

Ponturi pentru a avea grijă de sănătatea stomacului tău

Autor: Ramona Liță | 10 octombrie, 16:00 | 2 comentarii | 1228 vizualizari

Unul dintre cele mai importante sisteme ale organismului tău și cel mai predispus la boli, sistemul digestiv poate fi menținut sănătos cu doar câteva trucuri.


Alimentația adecvată îi asigură organismului tot ce are nevoie ca să funcționeze corespunzător, asemenea unei mașinării care trebuie alimentată periodic.

Având în vedere faptul că timpul de digerare diferă de la aliment la aliment, este foarte important să acorzi o atenție deosebită combinațiilor alimentare din farfuria ta.

Combinațiile nefaste pot duce în timp la sensibilități și dereglări ale sistemului digestiv  dintre care cele mai neplăcute fiind ulceul, gastrita și refluxul gastroesofagian.

Atenție la alimentele nocive!

Tot ce este bază de cofeină, cacao, nu sunt tocmai pe placul stomacului tău cum de altfel sunt și condimentele foarte iuți precum boia, ardeiul iute, piperul sau hreanul. Nu te gândi să faci abuz de scorțișoară sau cuișoare, nici ele nu fac casă bună cu aciditatea gastrică.

Chiar dacă se recomandă a se consuma cât mai multe legume și fructe, anumite produse din această categorie nu sunt tocmai recomandate a se consuma fără limită și anume: ceapa, prazul, giliile, usturoiul, roșiile sau chiar și varza.

Un alt aliment ce afectează buna funcționare a stomacului tău o reprezintă pâinea proaspătă și eventual caldă.

Încearcă pe cât posibil să consumi alimente ușor digerabile, să mesteci cât mai mult posibil fiecare aliment și să nu te agiți imediat după masă.

Află cum poți calma naturist arsurile la stomac AICI

Hainele pot afecta digestia

Da, ai citit bine, vestimentația poate fi un impediment pentru stomacul tău. Și asta din cauza faptului că dacă obișnuiești să porți haine mai strânse în jurul taliei, sau betelia de la pantaloni te strange, ambele situații vor contribui la o digestie mai lentă și dificitară.

Încearcă pe cât posibil să nu obstrucționezi cu nimic zona abdominală pentru că altfel te vei confrunta cu prezența arsurilor stomacale și a refluxului gastroesofagian.

Chiar și masa abdominală voluminoasă cauzează aceste probleme.

Personalizează-ți antrenamentele

Deși se spune despre sport că este sănătos, anumite antrenamente pot pune în dificultate buna funcționare a stomacului tău, astfel că este indicat să ai un anumit timp între mese și antrenamentele de la sală, și nu uita să consumi alimente bogate în fibre pentru a facilita întreg tranzitul intestinal.

Nu exagera cu mișcare în sensul că să faci un antrenament intens din prima sau abuziv. Mai bine mai puțin și bun.

De asemenea este foarte important să renunți la tot ce înseamnă băuturi carbogazoase, consumul excesiv de alcool și aciditatea crescută din fructe. Toate contribuie la îmbolnăvirea stomacului tău.

Lasă-te de fumat!

Una dintre cele mai nocive vicii pentru întregul organism, mai ales pentru plămâni și stomac, este fumatul. Contribuie la apariția ulcerului, mai ales dacă la țigară se consumă cafea sau băuturi acidulate și dacă această asociere este făcută dimineața, pe stomacul gol.
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Razvan | 10 octombrie 2017, 13:12
Atentie. Castiguri mari pe internet. Vrei mai mult timp liber? Totul depinde de alegerea ta. Ultima sansa sa faci bani repede. Fa bani cu noi. Incepe si vei fi uimit. Sistem genial. O echipa serioasa te asteapta. Obtii usor rezultate. Cand doresti sa afli despre ce este vorba si sa primesti toate detaliile la adresa ta de email, trimite cuvantul DETALII la adresa aceasta de email: [email protected]
2 Postat de: Razvan | 10 octombrie 2017, 20:48
Hai fraierilor,va garantam teapa.
Adauga un comentariu »