Familia ta / Varsta a treia »

Pierderea masei musculare poate fi prevenită

Autor: Sorina Severin | 10 decembrie, 10:00 | 2 comentarii | 2804 vizualizari

Funcțiile organismului se deteriorează odată cu înaintarea în vârstă. Pe lângă vedere sau memorie, și masa musculară se slăbește. Este bine să știi care sunt factorii care accelerează acest proces și cum poate fi încetinit.


Sarcopenia definește pierderea de masă musculară asociată înaintării în vârstă. Împlică  atât scăderea forței muscular, cât și a functionalității optime a musculaturii. Acest fenomen apare după 40 de ani și se accelerează după vârsta de 75 de ani. Deși sarcopenia este mult mai evidentă la persoanele sedentare, pierderea de masă musculară apare și la cei care rămân activi până la vârste înaintate, fiind influențată și de alți factori, în afara exercițiului fizic.

Info

După vârsta de 30 de ani, la persoanele care fac puțin efort fizic, consistența masei musculare scade cu 3-5% la fiecare 10 ani.

Lipsa proteinelor, un factor declanșator

Printre factorii care influențează instalarea sarcopeniei se numără scăderea numărului de celule nervoase ce transmit impulsurile pentru mișcare la nivelul mușchilorși diminuarea nivelului unor hormoni precum testosteronul, hormonul de creștere sau factorul de creștere asemănător insulinei. De asemenea, incapacitatea organismului de a transforma proteinele în energie duce la micșorarea masei musculare.

Regimurile alimentare care presupun limitarea numărului de calorii consumate zilnic sau mesele sărace în alimente cu proteine pot influența negativ masa musculară.

Ce simptome are

Sarcopenia determină apariția senzației de slăbiciune musculară și diminuarea capacității de efort fizic, ceea ce duce, în cele mai multe cazuri, la evitarea activităților solicitante. Din acest motiv, procesul de pierdere de masă musculară va fi mai accelerat, reducând și mai mult pragul de efort.

Mișcarea are efect protector

Pierderea de masă musculară poate fi încetinită prin practicarea exercițiilor fizice pentru rezistență și prin adoptarea unei diete echilibrate care să includă proteine din surse variate și aport zilnic de fructe și legume. De asemenea, sunt recomandate analizele periodice pentru identificarea și corectarea deficitului de vitamina D, dacă acesta există, și analize pentru depistarea și corectarea eventualelor dezechilibre hormonale, în special în cazul persoanelor peste 40 de ani.

Sfatul specialistului

Dr. Delia Simion, medic specialist reumatolog, Hyperclinica Medlife Unirii, București

Consecințele sarcopeniei includ scăderea forței musculare și a ratei metabolice musculare. Acestea conduc la senzația de slăbiciune, scăderea capacității de efort aerobic și pierderea treptată a independenței persoanei afectate, care ajunge în timp în imposibilitatea de a-și desfășura activitățile obișnuite fără ajutor. În ceea ce privește prevenirea acestei afecțiuni, unele studii susțin un efect benefic al introducerii în dieta persoanelor vârstnice a unor suplimente precum creatina, concentratele de proteină din zer purificată, carnitina și acizi grași Omega-3.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Costica | 10 decembrie 2016, 22:17
Fenomenul care a cuprins toata planeta!
Echipa ambitioasa!
Ne vezi peste tot, pentru ca suntem unici!
Hollywood are nevoie de o poveste senzationala!
Promovezi un subiect de film si castigi bani!
Avem un scop: Hollywood!
Incredibil! Hollywood va face un film bun!
Hollywood: splendoare si vis!
Numai pentru invingatori!
Hollywood: magie si splendoare!
Detalii la adresa de email pacuraruostica1963@gmail com
2 Postat de: Titi | 13 decembrie 2016, 09:38
am 83 ani și am observat că atunci când mă las pe vine mă ridic f.greu trbuie să mă sprijin de ceva ,oare să fie această sarcopenie ,mai pot să fac ceva .
Adauga un comentariu »