Stil de viata&dieta / Nutritie »

Pentru o digestie ușoară, mănâncă mai des murături!

Autor: Daniela Purcaru | 06 decembrie, 11:00 | 0 comentarii | 299 vizualizari

În sezonul rece mai ales, murăturile ar trebui să fie nelipsite din dieta de zi cu zi. Sunt bogate în probiotice, mențin sănătatea digestivă, dar acestea nu sunt singurele motive pentru care merită să desfaci un nou borcan de castraveți sau gogoșari murați.


Probioticele din alimentele fermentate, cum sunt și murăturile, refac flora intestinală, cresc imunitatea și previn problemele digestive.

Favorizează asimilarea substanțelor nutritive

Un alt efect al consumului de alimente fermentate este o mai bună asimilare a vitaminelor și mineralelor, precum calciul.

Ajută la sintetizarea de vitamine care previn problemele digestive și ajută la absorbția grăsimilor (complexul de vitamine B și K), dar și de acizi grași omega-3, acid folic.

Știai că...

...probioticele mențin echilibrul pH-ului digestiv și produc enzime digestive? Scad și nivelul de bacterii dăunătoare, ceea ce duce la sporirea capacității corpului de a combate agenții patogeni.

Citește și: Ce beneficii are zeama de murături

Reduc gazele intestinale

Alimentele care au trecut printr-un proces de fermentare controlată conțin bacterii bune care previn formarea de gaze la nivelul intestinelor, prin urmare previn și apariția balonării. 

În prezența lactobacililor aduși de alimentele fermentate, zaharurile și amidonul din legume sunt transformate în acid lactic care previne balonarea.

Pont
Nu doar murăturile conțin probiotice, ci și lactatele – chefir, sana, lapte bătut.
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »