Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ora corectă la care se consumă aceste alimente

Autor: Ramona Liță | 20 septembrie, 14:00 | 0 comentarii | 411 vizualizari

Dacă vrei să găsești rețeta perfectă pentru organismul tău astfel încât să ții kilogramele în frâu și sănătatea aproape, află la ce oră sunt indicate a fi consumate anumite alimente.


Oricât de sănătoase ar fi produsele pe care le folosești, dacă nu sunt consumate la timpul potrivit efectul pe care îl poți obține poate fi exact cel advers.

Fiecare aliment are un timp în care este procesat. Consumarea lui în mod eronat poate fi responsabil de îngreunarea tranzitului, apariția indigestiei, a disconfortului abdominal dar și a surplusului de kilograme.

Alimente indicate dimineața

Printre primele recomandări se regăsește brânza de vaci, aceasta contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv. Are o doză de calciu și minerale ce îți va susține organismul cu brio până la masa de prânz.

Pe cât este de indicată dimineața, pe atât de contraindicată este seara, mai ales dacă ești răcit, în acest caz consumul de brânză de vaci va favoriza apariția sputei.

Fructele previn constipația

Datorită cantității de fibre pe care fructele le conțin aceastea sunt ideale pentru a avea un tranzit bun pe tot parcursul zilei, motiv pentru care fructele în special merele ar trebui consumate dimineața. 

Dacă alegi să mănânci un măr seara înainte de culcare ține cont de faptul că acestea pot spori aciditatea gastrică și te poți confrunta cu un disconfort abdominal pe tot parcursul nopții.

Cum bine se zice „un măr ține doctorul departe” dacă este consumat la timpul potrivit. Poți să îl consumi dimineața alături de alte fructe, în salate sau ca gustare între mese, însă nu mai târziu de ora 15.

De asemenea smochinele și caisele se recomandă a fi trecute pe lista micului dejun mai ales datorită proprietăților de declanșare a digestiei și de grăbire a metabolismului. Mai rău este dacă le mănânci seara, pentru că duc la indigestie și balonare.

Nici cașcavalul nu este trecut cu vederea, și pentru el cel mai potrivit moment este cel al micului dejun, în catități mici el previne cu succes acumularea kilogramelor în plus tocmai pentru că oferă rapid senzația de sațietate, însă dacă alegi să îl consumi seara vei obține un efect total opus.

Bananele reduc aciditatea gastrică

Acesta este unul dintre motivele pentru care acest fruct este ideal a fi consumat la prânz. Conținutul ridicat de fibre este benefic sistemului digestiv, îți oferă rapid senzația de sațietate.

Consumate pe stomacul gol pot provoca o criză digestivă deoarece au un conținut crescut de magneziu.

Află cât de benefic este consumul de linte AICI

Orezul este contraindicat seara

Cel mai bun moment în care poți consuma acest preparat este la prânz când metabolismul este mai activ și mult mai capabil să asimileze carbohidrații. Dacă ești la dieta sau vrei să îți menții greutatea sub control nu îl consuma seara deoarece va favoriza surplusul de kilograme.

La fel se recomandă a fi consumată și carnea, deoarece aceasta se digeră mult mai greu, și îți va oferi energie pe tot parcursul zilei ajutându-te chiar la îmbunătățirea capacității de concentrare. Consumată seara cel mai probabil îți va oferi o senzație de disconfort și un somn deloc ușor.

Boboasele îmbunătățesc digestia

Dacă nu știi ce ai putea consuma la cină alege o porție de boboase, fie că este fasole, mazăre sau orice alt aliment din această categorie. În felul acesta digestia ta va fi mult ami bună, colesterolul  se va menține în parametri normali și te vei putea odihni fără nici un fel de problemă.

De asemenea, o altă soluție salvatoare pentru masa de seară este un pahar de lapte cald sau o mână de nuci, acestea din urmă fiind extrem de benefice mai ales pentru creier. Laptele dimineața este foarte greu de digerat.

Citește Click! Sănătate în varianta digitală

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »