Sanatatea ta / Ce te doare »

Obiceiuri care îți afectează coloana vertebrală

Autor: Marina Ionescu | 11 mai, 18:20 | 0 comentarii | 926 vizualizari

Durerea de spate îți dă de furcă din ce în ce mai des? Aceasta poate ascunde probleme grave și poate apărea din cauza unor acțiuni pe care le faci în mod repetat și nu știi că îți dăunează.


Viața ta sau a altei persoane poate suferi modificări în rutina zilnică, astfel că munca, relația cu familia sau cu soțul vor fi afectate. Devii morocănos și te vaiți de durere. Ce faci? Ce e greșit?

Poziția incorectă

Pe stradă, în loc să stai drept, stai cocoșat. Pe scaun, la birou sau la teatru, stai aplecat, în loc să ții spatele drept și genunchii în unghi de 90 de grade. De asemenea, atunci când stai jos, la birou, antebrațele trebuie să stea comod și să nu fie ridicate. Șezutul, spun specialiștii, trebuie sa fie lipit de spătar, iar spatele să fie arcuit. În condițiile în care scaunul nu ți-e de ajutor, poți pune la spate un suport special sau o pernă mică. Atenție: tălpile trebuie să fie în întregime pe podea!

Dacă ții brațele pe mânerele scaunului, ai grijă ca umerii să fie relaxați și nu ridicați. Dacă sunt încordați și orientați în sus vei forța coloana și gâtul. Ține cont de aceste sfaturi în viitor. În legătură cu gâtul, acesta trebuie ținut în linie dreaptă cu coloana. Nici într-o parte, nici în jos, nici prea sus și nu trebuie să-l încordezi. Dacă mergi mult cu mașina în fiecare zi și nu stai corect, cum scrie mai sus, coloana va avea de suferit. Se recomandă ca la 35-45 de minute de stat pe scaun să te ridici, să faci câțiva pași și să-ți dezamorțești oasele și încheieturile. Ca să nu mai spunem că statul jos și lipsa de mișcare poate, în cazul femeilor, duce la apariția celulitei.

Știai că...

... studiile relevă faptul că, spre deosebire de statul în picioare, statul pe scaun pune o presiune mult mai mare asupra coloanei? E vorba de un procentaj de 40%, așadar aproape că se dublează această presiune când stai jos.

Stresul

Ei bine atunci când desfășori o activitate în condiții stresante corpul tău se încordează, da, și mușchii și gâtul. Dacă musculatura e contractată pe termen lung, vor apărea și durerile în zonele respective. În primul rând trebuie să conștientizezi ce anume ți-a provocat aceste neplăceri fizice, dacă stresul e vinovat, atunci încearcă să-l combați prin relaxare.

O plimbare în aer liber, o discuție cu un prieten, un masaj, o baie cu uleiuri esențiale ți-ar putea fi de folos. Mai poți asculta muzică relaxantă și să practici yoga pentru dobândirea unui echilibru între corp și suflet. Yoga îți va îmbunătăți circulația și va diminua stresu,l reducând semnificativ durerile provocate coloanei, explică cei de la prevention.com

Schimbă salteaua

De ani de zile, dormi pe aceeași saltea și de ceva vreme a început să te doară spatele? Specialiștii de la Fundația Națională a Somnului (National Sleep Foundation) spun că dacă te doare spatele, ar trebui să îți schimbi salteaua o dată la 5-7 ani, deși perioada de „viață“ a unei saltele bune ține cam 9-10 ani.

Un somn de calitate este dat și de salteaua și patul pe care dormi, dar și de pernă. Specialiștii recomandă pentru un somn odihnitor și o coloană sănătoasă să-ți iei o saltea nici prea pufoasă, dar nici prea tare, pentru că ei consideră că o saltea foarte tare va face crește presiunea asupra coloanei și vei avea dureri mai mari din această cauză.

Alte obiceiuri care îți provoacă dureri de spate

- Îți place să fii în formă, astfel că faci în fiecare zi multe abdomene? Află că excesul de astfel de exerciții dăunează coloanei. Acest tip de exerciții lucrează mai mult mușchii din zona stomacului și nu ai spatelui. Compresiile duse la extremă duc la curbarea înainte a coloanei, formându-se în forma literei C. Se recomandă reducerea acestor abdomene și efectuarea unor exerciții pentru mușchii transversali ai abdomenului. Aceștia se situează în partea anterioară a peretelui abdominal și sunt importanți  în stabilitatea coloanei.

- Geanta, tocurile sunt considerate de medici alți factori care afectează sănătatea coloanei vertebrale. Pe prima o ții în fiecare zi pe umăr iar corpul în acest scop va ridica umărul și se va crea un fel de dezechilibru în poziția ta de mers. Coloana va avea din acest motiv de suferit și vor apărea durerile de spate. Specialiștii în chiropractie spun că cel mai bine ar fi să porți o geantă ușoară, fără prea multe lucruri în ea. Așadar, domnilor și doamnelor nu purtați genți grele.

- Mersul cu bicicleta este sănătos însă nu orice bicicletă ți se potrivește.Trebuie să ții cont de înălțime și greutate și de cât de lungi sunt brațele și picioarele tale. Poziția spatelui și a picioarelor sunt extrem de importante. Când mergi cu bicicleta și piciorul ajunge în jos, trebuie să fie întins și nu îndoit. Pentru asta trebuie să potrivești șaua.

- Cercetătătorii explică faptul că femeile care poartă foarte des tocuri înalte și cele care poartă vara, de regulă, papucei de tip flip-flop ar fi predispuse la afecțiuni ale coloanei. Mersul regulat cu acest gen de încălțăminte face ca picioarele să fie instabile. De asemenea, tocurile forțează spatele să se arcuiască. Din acest motiv mușchii de la nivelul coloanei ar „munci“ mai mult. Nici sandalele nu sunt indicate să le porți des deoarece piciorul tinde să se ducă în față, iar greutatea va fi distribuită inegal, provocând durere.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »