Actualitate »

O vedere mai bună? Iată ce să incluzi în dietă!

Autor: Alina Corneanu | 14 martie, 14:25 | 0 comentarii | 417 vizualizari

Deși morocovii se numără printre alimentele asociate cu o vedere ageră, specialiștii susțin că includerea strugurilor în dietă aduce la fel de multe beneficii.


Articole similare:

Consumul frecvent de struguri protejează împotriva procesului cunoscut sub numele de stres oxidativ, prin intermediul căruia sunt eliberați radicalii liberi, molecule care afectează sănătatea retinei.

Mai mult, strugurii sunt bogați în antioxidanți, compuși care îmbunătățesc vederea. În cadrul studiilor realizate în laborator, cobaii au fost împărțiți în două grupe.

Primii dintre au primit pudră obținută prin uscarea boabelor de struguri, în timp ce ceilalți au urmat o dietă atent controlată.

Rezulatatele obținute au evidențiat faptul că la primul grup de coabii, cei care au consumat pudră din boabe deshidratate de struguri, s-au observat cele mai multe îmbunătățiri privind sănătatea retinei, dar și a vederii în general.

Ulterior, specialiștii au analizat și numărul de receptori de la nivelul retinei cobailor, număr care poate să scadă ca urmare a stresului oxidativ.

Astfel, ei au observat că grupul de cobai care a consumat struguri pierdeau cu 40% mai puțini receptori de la nivelul retinei, spre deosebire de ceilalți cobai.

„Includerea strugurilor în alimentație, indiferent de sortimentul lor, poate ajuta la menținerea sănătății retinei. Este bine să știm că nu doar morcovii sunt alimentele care au grijă de vedere, ci și strugurii“, a afirmat Abigail Hackam, profesor la Universitatea din Miami, SUA.  
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »