Stil de viata&dieta / Nutritie »

Motive pentru care ai nevoie zilnic de colagen

Autor: Daniela Purcaru | 18 mai, 10:00 | 0 comentarii

O dietă în care sunt prezente verdețurile, legumele verzi, peștele, carnea de pasăre și fructele de sezon îți asigură și colagenul necesar. Descoperă cum folosește corpul  acest tip de proteină și de ce este atât de important!


Colagenul joacă un rol important în formarea oaselor, cartilajelor și pielii. Odată cu înaintarea în vârstă nivelul său scade, ceea ce atrage apariția ridurilor, a afecțiunilor oaselor sau a articulațiilor.

Menține sănătatea articulațiilor

Flexibilitatea și lubrifierea articulațiilor sunt menținuteă și cu ajutorul colagenului. Lipsa acestora favorizează apariția fracturilor. De aceea, la primele semne, durere, amorțire, mănâncă mai des alimente care conțin colagen și adresează-te unui medic pentru a lua suplimentele potrivite.  

Păstrează elasticitatea pielii

Pe măsură ce îmbătrânești, pielea este prima care suferă. Se ivesc imperfecțiuni, riduri și se reduce elasticitatea. Factori precum fumatul, expunerea prelungită la razele ultraviolete, poluarea, dieta bogată în aditivi afectează structura pielii.

Îmbunătățește acuitatea vizuală

De nivelul de  colagen depinde și sănătatea oculară, îndeosebi cea a corneei. Dacă ai nevoie de ochelari ori dacă un oftalmolog ți-a depistat semne de glaucom, mănâncă mai des alimente care îți aduc colagen sau ia un supliment care-l conține.

Citește și: 10 alimente pentru ochi sănătoşi

Previne refacerea musculaturii după efort

Fără colagen, musculatura se formează și se reface mai greu după exercițiile fizice intense. Musculatura va fi mai puternică, mai rezistentă cu ajutorul acestei proteine, ceea ce înseamnă că va fi mai puțin expusă accidentărilor.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »