Stil de viata&dieta / Fitness »

Momentul potrivit pentru sport în funcție de vârstă

Autor: Ramona Liță | 11 aprilie, 18:00 | 0 comentarii | 1054 vizualizari

Mișcarea este benefică atât la nivel psihic cât și fizic. Cu cât înaintăm în vârstă, cu atât este mai mare nevoia organismului de mișcare. Iată care este momentul oportun al zilei pentru a face câteva minute de mișcare în funcție de vârsta pe care o ai!


Imaginea corporală este un subiect de multe ori tabu, deși pe seama lui sunt extrem de multe păreri atât pro cât și contra. Ce e bine și cum și când sunt doar câteva dintre sutele de întrebări la care te-ai gândit cel puțin o dată până acum.

Astfel că dacă vrei să slăbești, cel mai indicat moment pentru exerciţiile fizice este dimineaţa, pe stomacul gol. Experţii de la Universitatea Northumbria au afirmat că astfel poţi ajunge să arzi cu 20% mai multă grăsime decât dacă ai muta antrenamentul după micul dejun. Un aspect favorabil este acela că datele lor susțin faptul că sportul matinal nu crește apetitul sau consumul de alimente pe parcursul zilei.

Află mai multe beneficii ale sportului AICI

Mișcarea până la 30 de ani

Până la această vârstă este indicat să apelezi la jogging pentru a te menține în formă deoarece nivelul de acum al exercițiilor cardio pot să prezică cât bună va fi sănătatea ta pe viitor. Cu cât faci mai multă mișcare și alergi până la 20 de ani, cu atât  mai mic va fi riscul de deces sau de boli cardiovasculare la bătrânețe. Cel puțin 30 de minute de mișcare, de cinci ori pe săptămână sunt suficiente pentru sănătatea ta.

Nu ignora yoga, pillates-ul deoarece îți vor favoriza un somn mai bun care te ferește de depresie, îți fortifică sistemul imunitar.

Ajuns la vârsta de 30 de ani, e bine să treci la intervale ( diferite grade de dificultate) deoarece acum este perioada în care metabolismul tău începe să își încetinească activitatea. Întervalele te vor ajuta să consumi calorii și după ce le-ai efectuat în felul aceasta vei ține surplusul de kilograme la distanță. Alternează cele doua tipuri de exerciții (efort mare, efort mic) timp de 20-40 de minute, de două-trei ori pe săptămână.

Acum este momentul să te apuci să ridici greutăți deoarece la această vârstă începi să pierzi din masă musculară. Acordă o atenție deosebită mușchilor pectorali și spatelui.

Citește și: Menține-te în formă și după 40 de ani

Sportul, ideal după vârsta de 40 de ani

La această vârstă poți apela la plimbările cu bicicleta, mersul prin parc, cardio moderat, alergări ușoare. Cu cât faci mai multă mișcare acum cu atât mai sănătoase vor fi articulațiile tale.

La 50 de ani, rezervă-ți timp pentru tenis, drumetii sau dans. Este important să îți menții densitatea osoasă, mai ales că acum intervine și menopauza cu probleme aferente ei.

Sportul este doza de sănătate la care ar fi bine să apelezi zilnic, mai ales că studiile făcute pe această temă au arătat că femeile de 60 și 70 de ani care fac sport, ridică greutăți cel puțin de două ori pe săptămână au mai puține leziuni în creier, decât cele care nu fac sport deloc sau nu au făcut pe parcursul vieții. Grădinăritul este o activitate extrem de plăcută și utilă la care poți apela, poți să îeși cu nepoții în parc sau să plecați împreună la drumeții.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »