Stil de viata&dieta / Diete »

Menopauză fără kilograme în plus!

Autor: Diana David | 13 februarie, 15:55 | 0 comentarii

Una dintre cele mai des întâlnite probleme la menopauzăeste creșterea în greutate. O dietă controlată combinată cu exercițiu fizic ne poate reda silueta și tonusul din tinerețe.


Menopauza, acea perioadă din viața unei femei în care ovulația și menstruația încetează, se instalează cel mai des între 45 și 55 de ani. Dar poate să apară și mai devreme sau foarte târziu, după vârsta de 60 de ani. Menopauza este un proces natural, iar simptomele și severitatea lor diferă de la o femeie la alta. Dar câteva sunt frecvente și comune: bufeurile, ciclurile neregulate, scăderea fertilității, insomnia și tulburările de somn, uscăciunea mucoasei vaginale, schimbările de dispoziție fără motiv și creșterea greutății.

De ce ne îngrășăm

Jumătate din femei se îngrașă cu 4,5 kg în timpul menopauzei. În această perioadă. Metabolismul de bază scade, iar pierderea progresivă a masei musculare este accelerată. Astfel, energia consumată în repaus este mai mică, din cauza pierderii țesutului muscular, iar necesarul de calorii se reduce. Oxidarea grăsimilor scade cu peste 30% la femeia în postmenopauză, fapt demostrat de numeroase studii. Iar circulația mai slabă favorizează retenția de apă sub formă de celulită, în special în coapse, șolduri și burtă.

Ce poți face

- Limitează consumul de alimente și concentrează-te asupra calității (lactate, carne și pește, legume, fructe);

- Redu aportul de grăsimi animale (unt, smântână) în favoarea uleiurilor vegetale polinesaturate (ulei de măsline, floarea-soarelui, nuci, semințe de struguri);

- Limitează aportul de zaharuri rapide (zahăr, produse de cofetărie, prăjituri) în favoarea celor lente (alimente amidonice, fructe uscate) ;- Evită alcoolul;

- Bea cel puțin 1 litru și jumătate de apă; Bea și ceai verde; are un efect diuretic.

Citește și: Menopauza nu trebuieprivită ca o boală

- Fii activă! Exercițiile au fost pozitiv corelate cu pierderea în greutate, reducerea grăsimilor și a concentrațiilor de insulină. Exercițiul aerobic moderat până la intens poate să ducă la o pierdere a grăsimii chiar și fără schimbări importante în dietă.

-  Fitoestrogenii pot ajuta într-o oarecare măsură la combaterea tulburărilor date de menopauză. Alimentele care conțin aceste substanțe sunt: fasolea boabe, năutul, lintea, mazărea, salvia, migdalele, nucile, semințele de in, laptele de soia, germenii de soia, tofu.

Sfatul specialistului

Marie Vrânceanu, nutriționist, expert în nutrigenomică și antiaging, www.marievranceanu.com

Menopauza poate afecta foarte mult calitatea vieții. De aceea, este bine să vă concentrați asupra acestui aspect încă din premenopauză și să supravegheați greutatea corporală. Înainte de toate, încercați să mâncați cât mai diversificat: ideal este să aveți 3 mese principale, cu conținut caloric moderat, și două gustări reprezentate de fructe, iaurt etc.

Reduceți consumul de sare și aveți grijă să beți măcar 8 pahare de apă pe zi. Consumați carne albă, foarte rar roșie, în porții de circa 150 g, și alternați cu pește, ton, scrumbie, somon, bogat în Omega-3. Nu uitați de mișcare. Faceți măcar de 3 ori pe săptămână sport și mergeți zilnic 30 de minute pe jos. În caz de tulburări majore, trebuie să vă adresați unui specialist.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »