Stil de viata&dieta / Nutritie »

Învață să previi diabetul!

Autor: Elena Diaconu | 14 septembrie, 10:30 | 0 comentarii | 1294 vizualizari

Dacă ai un risc mare de a suferi de diabet zaharat, câteva modificări în stilul de viață te vor ajuta să previi apariția acestei boli care afectează deopotrivă adulții, bătrânii, dar și copiii.

Consumă produse lactate

Studiile arată că femeile care consumă în mod constant produse lactate sărace în grăsimi, au un risc mai mic de a suferi de diabet zaharat de tip 2. Cercetătorii susțin că proteinele din compoziția laptelui cresc secreția de insulină din organism. De asemenea, nutrienții prezenți în lactate, precum calciu, vitamina D și magneziu, au și ei un rol important în prevenirea diabetului. În plus, persoanele care includ produsele lactate în dieta de zi cu zi simt mai puțin nevoia de a consuma alimente bogate în zaharuri, care pun în pericol sănătatea organismului.

 Mănâncă mai multe legume și fructe

Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă mai multe fructe și legume (aproximativ 6 porții pe zi), își reduc riscul de a suferi de diabet zaharat de tip 2 cu până la 21%, spre deosebire de cei care consumă doar 3 porții pe zi. În plus, diversificarea fructelor și legumelor are, de asemenea, un rol important în prevenirea acestei afecțiuni. Așadar, pentru fiecare zi din săptâmână alege fructe și legume diferite. Astfel, organismul tău va beneficia de mai mulți nutrienți esențial pentru sănătatea ta.

Sari peste porția de orez alb

Cu cât mănânci mai mult orez alb, cu atât ai un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2. Spre deosebire de orezul brun, cel alb conține mai puține fibre, minerale și vitamine. În plus, orezul alb face parte din categoria alimentelor cu un indice glicemic mare, ceea ce înseamnă că se digeră repede și duce la creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge.

Stai departe de “bombele” calorice

Dietele bogate în grăsimi și zaharuri duc automat la acumularea de calorii în exces și la creșterea riscului de diabet. Înlocuiește grăsimile saturate cu cele “bune”, consumând mai multe nuci, ulei de măsline, avocado, pește. Astfel, nivelul de zahăr din sânge va fi menținut în limite normale, iar riscul de a dezvolta diabet va fi redus în mod considerabil. 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »