Remedii naturiste / Puterea plantelor »

Ia-ți energia din plante!

Autor: Luiza Moldovan | 17 aprilie, 08:05 | 0 comentarii

Serviciu, casă, copii... uneori simți că te lasă puterile, că nu mai poți duce la bun sfârșit treburile cotidiene. Pentru un plus de vlagă, poți încerca unele remedii pe bază de plante.


Specialiștii au identificat un grup de plante capabile să stimuleze rezistența la stres. Este vorba de plantele așa-zis adaptogene, care au proprietatea de a normaliza echilibrul psihic, fără să creeze dependență și nici măcar fără să stimuleze peste măsură activitatea sistemului nervos. În general, au efect tonic, fără acea suprastimulare pe care-o au dulciurile, cafeaua sau băuturile energizante.

Ceaiul verde

Consumatorii de ceai verde pot avea un plus la capitolul energie. Explicația științifică rezidă în faptul că teina din ceaiul verde impulsionează activitatea cortexului prefrontal (zona situată în spatele ochilor), asociată cu memoria activă, cea de care avem nevoie pentru rezolvarea problemelor zilnice și pentru a sta concentrați. Polifenolii conținuți de ceaiul verde produc căldura suplimentară organismului și ajută la arderea caloriilor.

Frunzele de ceai verde conțin o substanță denumită galat de epigalocatehină, care ajută organismul să-și cheltuiască energia într-un ritm moderat. Studii aprofundate au demonstrat abilitățile ceaiului verde de a ține sub control colesterolul rău (LDL) și de a preveni riscul de accident cerebral.

În timp, a devenit o sursă importantă de materie primă pentru băuturile sănătoase, suplimente alimentare și produse cosmetice.

Se lasă la infuzat 1-2 lingurițe de plantă uscată în apă de 80°-90°C, 5 minute. Se beau 2 căni pe zi, până-n ora 16:00 (efectul energizant poate perturba somnul).

Măceș

Îți schimbă imediat starea de spirit și-ți conferă o stare pozitivă, prin faptul că atenuează depresia. Acest lucru se întâmplă datorită schimbărilor chimice care au loc în creier, la puțină vreme după ingerare – crește nivelul de serotonină și de dopamină. Conținutul ridicat de vitamina C și de antioxidanți o recomandă pentru efectul tonic nervos. În plus, mai are betacaroten, potasiu, fosfor, magneziu, sodiu, molibden, vitaminele A, B1, B2, B6, E, K, colină, flavonoide și pectine, care energizează întreg organismul. 

La efectele benefice asupra sistemului nervos se adaugă și cele asupra rinichilor.

Din plantă se consumă fructele, petalele, semințele și frunzele.

Se prepară ceai de măceșe astfel: 2 linguri de măceșe se adaugă în 200 ml de apă clocotită. Se fierbe 8-10 minute. După ce fructele de măceșe s-au înmuiat, ceaiul se strecoară și se bea cald. Se poate îndulci cu miere când ceaiul se răcește.

Citește și: Trucuri să învingi astenia de primăvară

Rozmarin

Tinctura de rozmarin elimină stările de slăbiciune, fiind recomandată de fitoterapeuți pentru calitățile de tonic nervos. Atenuează oboseala fizică și intelectuală, mărește capacitatea de concentrare în orice domeniu al vieții zilnice (serviciu, casă etc...)

Tinctura se prepară astfel: într-un recipient încăpător, se amestecă 10-15 linguri de rozmarin în 250 ml de alcool rafinat și 250 ml de apă. Se lasă la macerat 10 zile, agitându-se constant. Se strecoară și se depozitează în sticluțe închise la culoare, care se păstrează în loc întunecos și răcoros. Se ia câte 1 linguriță de 3-4 ori pe zi, pe stomacul gol.

Ginkgo biloba

Ceaiul de ginkgo biloba îmbunătățește considerabil capacitatea de concentrare și poate preveni migrenele. Acest tonic nervos extraordinar și-a dovedit din plin eficiența în lupta împotriva demenței (se iau suplimente cu ginkgo biloba într-o cură de 12 săptămâni).

Pentru calitățile energizante, se consumă sub formă de infuzie (2 linguri de plantă măcinată se lasă la infuzat o jumătate de oră în 250 ml de apă fiartă). Se strecoară și se beau 2 căni zilnic, una înainte de micul-dejun, alta înainte de prânz. Cura se ține 3 luni.

Busuioc

Foarte bun energizant, busuiocul înlătură starea de somnolență și moleșeală. Planta mărește capacitatea organismului de a rezista la stres.

Se consumă 1 linguriță rasă de pulbere de busuioc, de 4 ori pe zi (se ține sub limbă 10 minute înainte de a o înghiți). Tratamentul se urmează 2 săptămâni. 

Maghiran

Foarte generos în con’inutul de vitamine (E, K), minerale (fier, calciu, mangan), acizi fenolici și uleiuri esențiale, maghiranul e recomandat pentru impulsionarea capacității de concentrare. Crește rezistența la efortul fizic și induce o stare de bine datorită proprietăților tranchilizante și anxiolitice. Se infuzează 2-3 lingurițe de maghiran uscat în 250 ml de apă fiartă, 15-20 de minute. Se bea câte 1 cană.

Oregano

Plantă excelentă pentru detoxificare și pentru creșterea vitalității, oregano are niveluri foarte ridicate de antioxidanți, care protejează corpul de boli cronice. Stimulează activitatea sistemului imunitar și ajută corpul să elimine paraziții intestinali.

Se folosește mai ales sub formă de ulei. Picură 1-2 picături de ulei de oregano în 200 ml de apă, în care mai adaugi 2 linguri de oțet de mere – ai obținut o băutură detoxifiantă, care, în plus, înlătură oboseala.

Bine de știut!

Macca, plantă originară din Anzii peruani și bolivieni, are efect demonstrat antioboseală. Conținutul crescut de iod sporește vitalitatea organismului. Planta conține 52 de substanțe fitochimice cu dovedite efecte energizante. La noi, se găsește în magazinele cu produse naturiste, sub formă de pulbere sau capsule.

Pulberea se poate consuma ca atare, câte o linguriță pe zi, înainte de activități intense.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »