Stil de viata&dieta / Nutritie »

VIDEO: Fructele colorate sunt cele mai bune

Autor: Raluca Cocriș | 14 iulie, 08:10 | 0 comentarii | 4157 vizualizari

Vara asta se poartă din nou culorile puternice. Intră şi tu în trend şi schimbă „peisajul“, chiar şi în frigider.

Piersicile, caisele, afinele, murele, pepenele galben şi cel roşu sunt doar câteva delicii care nu trebuie să-ţi lipsească din meniul zilnic, pentru că au vitamine, minerale, antioxidanţi şi încetinesc procesul de îmbătrânire. E dovedit, cei care mănâncă des fructe au un ten mai puţin ridat!

Consumă-le însă dimineaţa, pentru că vitamina C din ele se absoarbe cel mai bine pe stomacul gol, sau între mese. Nu uita că fructele consumate la sfârşitul unei mese încetinesc digestia, fermentează şi produc balonări. Seara, e bine să le eviţi, pentru că sunt energizante. Citeşte mai departe, ca să vezi la ce sunt bune fructele de sezon.

Piersicile au grijă de tenul tău

Când ai poftă de ceva bun, care să-ţi potolească nevoia de dulce, alege fructele portocalii, cum sunt piersicile şi caisele. Ai o mulţime de motive care-ţi lasă gura apă să le consumi la discreţie.

„Caisele şi piersicile sunt bogate în caroteni, substanţe precursoare ale vitaminei A, au potasiu, vitamina C, care ajută la vindecarea rănilor, dar şi E, vitamine cu puternică acţiune antioxidantă, care protejează împotriva îmbătrânirii, a cancerului şi a bolilor cardiovasculare“, spune nutriţionista Anamaria Iulian.

Când eşti deprimat,  mănâncă multe caise. Sunt bogate în complexul de vitamine B (îţi menţin sănătatea mentală şi emoţională), zaharuri naturale, săruri minerale şi sunt hrănitoare. Dar să ştii că au efect uşor laxativ.

Pepenele galben şi cel roşu, pentru minte şi inimă

Dacă ai pielea uscată, nu apela  la prima cremă hidratantă. Încearcă un „leac“ care să lucreze de la interior spre exterior: pepenele galben. Este numai bun pentru o hidratare în profunzime. „În pepenele galben găsim cantităţi mari de vitamina A şi vitamina C, calciu, magneziu, biotină şi inozitol, substanţe necesare pentru funcţionarea creierului“, spune nutriţio­nista Anamaria Iulian.

Pepenele verde te scapă de senzaţia de oboseală, datorită conţinutului ridicat de fructoză şi de glucoză. „Are o cantitate mare de licopen, de potasiu, dar şi de substanţe precursoare de oxid nitric, care hrăneşte peretele vascular“, explică specialistul.

N-ai energie? Alege afinele şi murele!

Afinele şi murele, delicioasele fructe de culoare albastru-intens, previn distrugerea colagenului din piele, responsabil cu menţinerea tinereţii, şi menţin sănătatea vaselor de sânge.

Murele se numără printre plantele cu concentraţie mare de fibre solubile, sub formă de pectină. Acestea contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău” şi la prevenirea şi stoparea bolilor cardiovasculare. De asemenea, aceste fructe sunt puternic energizante.

„Fructele de pădure conţin proantocianidine şi bioflavonoide, substanţe antioxidante cu efect mai mare decât cel al vitaminelor C, A şi E. Au astfel proprietăţi antiinflamatorii, antiîmbătrânire, antineoplazice (previn cancerul), antiinfecţioase (antibacteriene şi antivirale)”, explică nutriţionistul nostru.

Fructele de pădure, ideale în curele de slăbire

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti, recomandă fructele de pădure în curele de slăbire, datorită proprietăţilor diuretice pe care le au, deoarece sunt detoxifiante şi au valoare energetică redusă.

„Fructele de pădure limitează producţia de insulină. Se ştie că insulina intervine în procesul de îngrăşare, prin stocarea zahărului sub formă de grăsimi“, explică specialistul.

SFAT: Nu tăia fructele cu cuțitul, ci mușcă din ele. Altfel, riști să se oxideze vitamina C.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »