Stil de viata&dieta / Nutritie »

Dieta mediteraneană, indicată în caz de apnee

Autor: Alina Corneanu | 06 decembrie, 13:55 | 0 comentarii | 414 vizualizari

Rezultatele unui studiu recent realizat au arătat că dieta mediteraneană şi activitatea fizică pot reduce simptomele apneei.

Pacienţii care suferă de apnee obstructivă în somn au probleme de respiraţie în timpul nopţii, caracterizate prin sforăit puternic şi întreruperi ale respiraţiei. Afecţiunea este una dintre cele mai întâlnite probleme de respiraţie, afectând între 2-4% din populaţie.

Cercetarea a fost efectuată la Universitatea din Creta (Grecia) pe 40 de participanţi diagnosticaţi cu apnee. Jumătatea dintre aceştia au urmat dieta mediteraneană, iar ceilalţi 20 au făcut cu 30 de minute mai multă mişcare în timpul zilei.

Rezultatele obţinute au arătat că simptomele apneei s-au redus cu 25%  în cazul persoanelor care au urmat dieta mediteraneană. Mai mult, aceştia au reuşit să slăbească şi au devenit mai activi.

Deşi procentul a fost mai mic, simtomele apneei obstructive s-au redus şi în cazul grupului care făcea mai multă mişcare. Dieta mediteraneană este bogată în fructe, legume, peşte şi cereale integrale.

Studiul a fost publicat în Jurnalul Medical European al Problemelor Respiratorii.       

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »


Ştiri Femei Servicii Ştiinţă şi cultură Afaceri Aplicaţii mobile






Adevărul Adevărul TV ADS Adevărul Spania Adevărul Italia Adevărul Europa Adevărul Moldova Click! Click FM Blik Blik Sekret Suplimente Foreign Policy Click! pentru Femei Click! Sănătate Tango OK! Magazine Click! Poftă Bună Blik Women Blik Health Blik Cooking AdevărulShop AnuntExpres Coduri Poştale Mica Publicitate Reteaua Tetatet Historia Dilema veche Ştiinţă şi tehnică Filmele Adevărul Caţavencii Forbes Adevărul iPhone Adevărul iPad Adevărul Android