Stil de viata&dieta / Nutritie »

De ce să mănânci mai des vinete (VIDEO)

Autor: Marina Ionescu | 21 aprilie, 16:20 | 1 comentariu | 20069 vizualizari

Sunt gustoase în salate sau în ghiveci, iar cele făcute la grătar, cu un sos de usturoi, sunt de-a dreptul delicioase. Pe lângă aceasta, sunt benefice și pentru sănătate.


Vinetele se înrudesc cu roșia și cartoful, sunt prezente în mai multe mărimi și culori, iar din punct de vedere botanic, sunt considerate a fi „bace“, adică fructe cărnoase cu coajă subțire și multe semințe. Deoarece fac parte din familia mătrăgunei, cândva se credea că sunt otrăvitoare. Dacă din greșeală se consumă frunzele și florile plantei, acestea, în cantități mari, pot fi toxice, din cauza solaninei.

Deși vinetele nu se consumă crude, ci fie fierte, la grătar, prăjite ori înăbușite la cupele își păstrază proprietățile nutritive și după ce sunt preparate termic. După ce au fost curățate și tăiate trebuie imediat preparate, căci se oxidează foarte repede.

Printre cele mai cunoscute calități ale vinetelor, s-a descoperit, în urma numeroaselor studii, că, dacă le mănânci regulat scad riscul de diabet, boli de inimă și obezitate. De asemenea, sunt bune pentru sănătatea părului și îți conferă un surplus de energie.

Au un conținut ridicat de fibre dietetice

Datorită fibrelor, vin în sprijinul digestiei și, mai mult, previn cancerul de colon. Deși au puține calorii, te ajută să te saturi și reduc astfel pofta de mâncare. După o masă bogată în vinete, nu-ți va veni să mănânci din nou la scurt timp ci vei avea senzația că te-ai săturat. Dacă sănătatea și medicul îți permit, ai putea ține o dietă pentru slăbit cu ajutorul vinetelor la grătar, deci nu prăjite, pentru că absorb foarte mult ulei.

Conform medicalnewstoday.com, o cană cu vinete crude conține următoarele substanțe nutritive: 20 de calorii, 2.5 g de fibre dietetice, 0.8 g de proteine și  4.82 g de carbohidrați astfel că datorită lor vei beneficia de 10% de fibre, 5% vitamina B6, 2% magneziu, 3% vitamina C, 5% potasiu și 1% fier, din doza zilnică recomandată.

Combat inflamațiile

Datorită acidului clorogenic cât și antocianinelor (pigmenți naturali), vinetele acționează  ca antioxidanți și  luptă contra inflamațiilor din organism. Acești compuși au rolul de a proteja celulele de efectul radicalilor liberi și previn în acest fel apariția și creșterea tumorilor cât și împrăștierea celulor canceroase. Vinetele mai conțin și polifenoli care au efect anticancerigen. De asemenea, stimulează detoxificarea enzimelor din interiorul celulelor și le elimină pe cele care duc la declanșarea cancerului.

Îmbunătățesc memoria

Cu ajutorul testelor în laborator s-a descoperit că nasunina, substanța prezentă în coaja vinetelor, are un efect antioxidant care protejează membranele celulelor nervoase de deteriorare din cauza radicalii liberi. Tot aceasta ajută la transportarea nutrienților către celule și elimină rezidurile. Un alt rezultat al studiilor este dat de faptul că antocianinele au proprietatea de a inhiba inflamația de la nivelul creierului. În acest fel previne apariția tulburărilor mentale legate de vârstă, iar procesul de memorare va cunoaște o creștere.

Te scapă de colesterolul rău

Oamenii de știință, în urma unor teste efectuate pe iepurii care aveau un conținut ridicat de colesterol, au descoperit că după ce au consumat suc de vinete, au scăzut în greutate, iar nivelul colesterolului LDL a cunoscut o decreștere semnificativă. Acest lucru s-ar datora acidului clorogenic, care pe lângă asta, acționează împotriva microbilor și virusurilor. Pe lângă cele menționate mai sus, vinetele, datorită flavonoidului numit antocianină dar și potasiului, fibrelor, vitaminelor B6 și C, contribuie la sănătatea aparatului cardiovascular. Potrivit specialiștilor, este indicat să mănânci alimente bogate în flavonoizi, deoarece reduc șansa de deces din cauza unei boli de inimă.

Știai că...

... mai demult, la italieni și apoi la egipteni circula o credință că vinetele cauzează nebunia? Sau ai aflat că tutunul face parte din aceeași familie cu cea a vinetelor și că ultimele conțin o cantitate mică de tutun?

Contraindicații

Unii spun că din cauza alcaloidelor și a solaninei, aceste chimicale prezente în vinete ar agrava simptomele artritei și inflamațiile din organism. Momentan nu s-a dovedit acest lucru, însă unii consumatori de vinete spun că se simt mai bine după ce nu au mai mâncat alimente din familia mătrăgunei, spre exemplu: cartofi, roșiile și ardeii iuți. Cei care sunt predispuși la litiază renală nu trebuie să mănânce des vinete fiindcă ele conțin oxalați care duc la formarea pietrelor la rinichi. Nu ar trebui consumate în exces de persoanele care au lipsă de fier în organism.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Tud Emil | 23 aprilie 2017, 09:21
Acum castiguri pe internet! Cautam urgent persoane serioase care vor sa lucreze acasa, cate 2 ore pe zi, pentru castiguri in timpul liber. Cereti mai multe informatii la adresa noastra de email: [email protected]
Adauga un comentariu »