Stil de viata&dieta / Nutritie »

De ce nu slăbesc unii vegetarieni

Autor: Ramona Liță | 20 aprilie, 18:00 | 0 comentarii | 658 vizualizari

Alimentația vegetariană a câștigat destul de mult teren în Europa. Principiul ei de bază este acela de a mânca sănătos, obținând astfel un organism puternic și frumos. Însă de cele mai multe ori adoptarea acestui stil de viață nu te poate ajuta să scapi și de kilogramele acumulate în timp. Iată care sunt greșelile pe care le comit adesea vegetarienii care vor să slăbească!


Când vine vorba despre nutriție nu există o regulă precisă care să funcționeze pentru toată lumea. Corpurile noastre sunt diferite, au nevoi diferite și reacționează în funcție de moștenirea genetică și de factori externi precum stilul de viață, anturajul, orele de somn.

Dacă ești amator de salate, stilul vegetarian te va acapara imediat. Poți să obții o masă sănătoasă și gustoasă cu ajutorul legumelor și a fructelor.

Prima regulă a vegetarienilor este renunțarea la consumul de carne. Acest fapt nu trebuie privit ca fiind o pedeapsă, ci ca o pauză pe care i-o oferi organismului tău. Adesea s-a constat faptul că, renunțând la carne, inclusiv în perioadele de post, kilogramele nu scad, dimpotrivă. Atunci unde este problema?

Consumul exagerat de carbohidrați

Și aici ne referim la zaharurile sub formă de fructoză (cantitatea mare de fructe consumată)  sau făinoasele cu încărcătură glicemică mare. La aceste două greșeli se adaugă un consum mare de alimente sănătoase, dar cu aport caloric imens (nucile, semințele).

Măsura este cea mai importantă în toate, iar cu ajutorul alimentele de origine animală, precum carnea sau brânza, care de altfel sunt foarte sățioase, mănânci cantități mai mici și te saturi mai repede.

Află cu ce poți înlocui carnea roșie AICI

Privarea organismului de proteine încetinește metabolismul

Din start știm că există și proteine vegetale, însă, produsele animale sunt principala sursă de proteine esențiale pentru refacerea și creșterea masei musculare.

Masa musculară are cea mai mare nevoie de energie și totodată consumă cele mai multe calorii. În momentul în care alegi să consumi carne, organismul depune un efort mai mare pentru a descompune proteinele și pentru a elibera energia. În cazul consumului de carbohidrați, efortul este mai mic, ei fiind o sursă de energie aproape instantanee dar care se termină repede. Astfel se explică de ce arderile metabolice sunt mai intense în cazul consumului de proteine animale.

Felul în care alegi să combini alimentele

Combinațiile alimentare sunt esențiale atât pentru siluetă, cât și pentru sănătatea întregului organism. Alimentele consumate separat cu îngrașă, ci modul în care le combinăm produce acest nefast rezultat.

Este deja celebră greșeala pe care toți o facem combinând pâinea cu cartofii prăjiți. Eventual, mai adăugam și carne prăjită și iată cum organismul este asaltat de grăsimi nocive oferite de procesul de prăjire, dar și de o cantitate mare de carbohidrați amestecați cu proteine care încetinesc procesul de ardere și favorizează depunerile.

O altă greșeală făcută mai ales în post, când nu consumi carne, este măritul porțiilor. Alături de mâncatul seara chiar înainte de a merge la culcare, carnea obligă organismul să lucreze mai mult și mai lent, fără să apuce să se odihnească suficient. Astfel apar oboseala, lipsa de energie, nevoia de a mânca și mai mult pentru a furniza putere corpului să funcționeze, iar rezultatul final este însoțit de boală și de kilograme în plus.

Pont

Indiferent de dieta pe care o urmezi, fii moderat cu porțiile și nu uita să faci mișcare. Important este să te alimentezi la timp, să nu sari peste mese și să eviți combinațiile nefaste!

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »