Stil de viata&dieta / Diete »

De ce ne îngrășăm în weekend?

Autor: Ramona Liță | 25 septembrie, 14:00 | 0 comentarii | 392 vizualizari

Abia aștepți weekendul pentru a te putea deconecta după o săptămână grea? Dar ce se întâmplă cu greutatea corporală în această situație?


Dacă te preocupă greutatea ta corporală și de la un timp încoace ai observat că după un weekend relaxant kilogramele s-au înmulțit, iată unde este greșeala:

Marea majoritate a oamenilor ajung să consume în weekend aproape de două ori mai multe calorii decît în cursul săptămânii.

Poate că îți pare greu de crezut, însă când timp de 5 zile ești într-o alergătură constantă și îți calculezi minuțios toate calorii consumate iar în weekend renunți la acest exercițiu, procesul de arderi al caloriilor este mult mai mic, iar organismul obișnuiește să facă provizii mai multe.

Uiți de mișcare și dormi mai mult

O altă greșeală ce duce la un număr de kilograme nedorit după weekend este lipsa mișcării.

Specialiștii de la Universitatea Carolina De Sud au ajuns la concluzia că statul în pat este mult mai periculos decât statul pe scaun la muncă. Cu cât vei sta mai puțin timp în pat la sfârșitul săptămânii cu atât mai suplu vei fi de a lungul anilor.

Dacă aștepti aceste două zile doar pentru a te uita la filme, atunci alege să stai pe covor și să faci mișcări dese astfel încât să eviți statul la orizontală timp îndelungat. Nu evita să ieși în oraș cu cei dragi sau să faci o plimbare cu bicicleta sau și mai bine să mergi la bazin.

Mai ales dacă de regulă faci sport, nu ezita nici în weekend  să te relaxezi prin mișcare sau măcar prin masaj.

Te preocupi prea mult de cei din jur

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este ca mereu să pui pe altcineva mai presus de tine. Dacă tu nu ești fericit, sănătos și ce este mai important împlinit, nu vei putea obține aceste sentimente răsfrângând atenția asupra altora.

Nu este suficient să te asiguri că persoanele din jurul tău se simt bine, mănâncă corespunzător pentru ca mai apoi să te ocupi de tine.

Alege să faci activități la care să poți participa împreună cu cei dragi, la care să vă angrenați în aceiași măsură și să vă facă să simțiți la fel gustul aventurii și al weekend-ului.

Adaptează programul de weekend în așa fel încât să fie variat și pe gustul tuturor dar mai ales al tău. Altfel vor apărea frustrările și nu te vei mai putea concentra nici măcar asupra celor dragi ție.

Află ce alimente nu trebuie să lipsească din alimentația ta AICI

Petreceri cu mult alcool?

Alcoolul îngrașă datorită faptului că după un pahar se cere să mănânci ceva pentru a face față petrecerii și cantității mari de alcool pe care o vei consuma.

Iar dacă în weekend obișnuiești să petreci de fiecare dată la alt prieten, atunci chiar este o problemă. Alcoolul nu este tocmai un bun prieten cu sănătatea ta.

Chiar dacă atunci când socializezi este mai bine să ai la îndemână ceva bun de ronțăit, fii totuși atent la calitate și la cantitate. Iar dacă acest obicei mai presupune să și pierzi orele de somn, atunci să nu te mire faptul că ai acumulat câteva grame în plus pe cântar.

Zile de dezmăț

Dieta din cursul săptămânii pare mai ușor de urmat când te gândești că vine sfârșitul săptămânii și a chinului tău și vei merge la mama acasă care face niște dulciuri incredibil de bune nu?

Aceasta este cea mai mare păcăleală și cel mai mare pericol la care îți supui corpul. Încearcă să nu te abții de la nimic, dar ai grijă la cantitatea pe care alegi să o consumi. Cheat day-ul dus la extreme îți poate pune în pericol sănătatea într-un mod ireversibil.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »