Stil de viata&dieta / Fitness »

De ce este necesar să faci mișcare și în sezonul rece

Autor: Ramona Liță | 04 decembrie, 16:00 | 0 comentarii | 729 vizualizari

Nu mai încape niciun fel de îndoială că mișcarea te menține sănătos. Vezi de ce este benefică mai ales în timpul iernii!


Cu cât este mai activă viața ta cu atât te vei bucura mai mult de o stare de sănătate și de bine.

Activitatea fizică pe lângă faptul că ajută la o mai bună oxigenare a organismului, asigură o mai bună circulație sangvină, iar potrivit unui studiu suedez publicat în British Journal of Sports Medicine, sportul are o legătură directă cu longevitatea.

Pe lângă faptul că mărește speranța de viață, activează și metabolismul. Practic activitatea fizică efectuată regulat este unul dintre cei ami buni stimulenți metabolici, care în același timp contribuie la creșterea masei musculare.

Accelerează detoxifierea organismului

Sportul este cel mai bun remediu pentru a îmbunătăţi funcţiile plămânilor, inimii, rinichilor, sistemului nervos mai ales că facilitează eliminarea din corp a toxinelor şi a deşeurilor metabolice.

Practic a face mișcare ar trebui să fie echivalent cu prevenirea îmbătrânirii premature a organismului tău, în primul rând contribuie la reducerea nivelului de colesterol rău și a trigliceridelor, prin urmare sănătatea vaselor sangvine  permite o circulație mult mai bună către organe, ceea ce înseamnă  prevenirea formării plăcilor de grăsime pe pereții diferitelor organe și a arterelor.

Află care sunt cele mai bogate alimente în colesterol AICI

Contribuie la menținerea greutății

Cu cât vei face sport mai des cu atât mai viguroși vor fi plămânii tăi iar nivelul de oxigenare și energie a întregului organism va fi mult mai bun.

În plus îți va fi mult mai uțor să îți ții greutatea sub control, mai ales că sportul influențează mult raportul grăsime- mușchi în favoarea obținerii de țesut muscular. Astfel că masa musculară te va ajuta să arzi grăsimi inclusiv atunci când ești în stare de repaos și în același timp va contribui la creșterea ratei metabolice bazale.

Cel mai bun remediu pentru o inimă sănătoasă

Odată cu îmbătrânirea pereții inimii devin mai groși, în timp ce cavitățile inimii devin mai mici. Astfel că, această “inima mica si groasa” contribuie substanțial lșa apariția riscul de insuficiență cardiacă, adică mușchiul inimii nu poate pompa suficient sânge pentru a satisface cerințele normale ale organismului.

Specialiștii care au studiat acest fenomen, au observat cum după începerea unui program de activități fizice făcute în mod constant, îmbunătățirile s-au observat atât la nivel fizic cât și mintal.

Mai ales femeile care au un stil de viață activ reușeșc astfel să își păstreze densitatea osoasă înaltă, chiar dacă acestea sunt cel mai expuse la a dezvolta osteoporoză.

Practic sportul le ajută să dobândească un tonus muscular bun și totodată să mineralizeze oasele, să întărească articulațiile cât și tendoanele.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »