Actualitate »

De ce este important să știi să respiri corect

Autor: Marina Ionescu | 19 mai, 15:10 | 1 comentariu | 700 vizualizari

Știai că respirația este un factor cheie în sănătatea corpului tău? Află din acest articol cum recomandă medicii să respiri și la ce te ajută acest lucru?


Specialiștii spun că dacă nu respiri „ca la carte“ și ai o respirație deficitară îți vei da organismul peste cap. Somnul va suferi modificări căci nu te vei odihni bine, iar digestia se va dezechilibra. De asemenea, activitatea cerebrală și cardiovasculară, sistemul muscular vor întâmpina probleme.

La ce duce o respirație greșită

Din cauza respirației făcută incorect, sistemul nervos va suferi un dezechilibru, corpul se va tensiona și va apărea stresul. Specialiștii explică faptul că fiecare respirație are un efect imediat asupra creierului. Căile aeriene vor deveni mai strânse, ceea ce va face ca aerului să-i fie mai greu să ajungă la plămâni și așa mai departe. În acest mod, tu va trebui să respiri mai des pentru a obține oxigenarea organismului. Fără aer ce ne-am face? Când respiri greșit se produce construcția vaselor de sânge și îți va crește tensiunea, iar inima va lucra mai greu. Astfel se va produce mai puțină energie, căci acest tip de respirație reduce abilitatea de a transmite oxigenul la nivelul celulelor.

Beneficiile unei respirații sănătoase

Medicii spun că dacă vei respira cu ajutorul unei respirații costo-diafragmatice și nu trăgând aer în piept ridicând umerii, vei avea o condiție fizică mai bună, vei reduce stresul și anxietatea și te vei simți fericit.

Mai jos vă voi prezenta câteva exerciții de respirație bune, printre altele, și pentru recuperarea vocii. Cu ajutorul lor vei inspira mai mult oxigen într-un timp scurt.

 Exercițiul nr.1

Stai în picioare. Pune mâna dreaptă  deasupra buricului și cu stânga ține-te de spate, mâna fiind la același nivel cu cea dreaptă. Primul deget trebuie să fixeze coastele de la nivelul spatelui, iar cele 4 degete pe cele din față. Stai drept, ține mâinile strâns și inspiră pe nas. Încearcă să împingi cu diafragma și coastele, mâinile. Inspiră timp de 4 timpi, ține respirația 4 timpi și expiră pe 4 timpi.

Exercițiul nr.2

Stai culcat pe spate, pune câteva cărți pe abdomenul superior și ține mâinile pe lângă corp. Respiră pe nas. Vei observa că acele cărți, atunci când inspiri, se vor ridica. Dă apoi ușor aerul afară pe gură. Poți face acest exercițiu întâi fără cărți. Te pui în pat în aceeași poziție și închizi ochi. Vei observa că organismul când doarme respiră corect.

Exercițiul nr.3

Ține la fel mâinile ca la primul exercițiu. Inspiră adânc, apoi deschide ușor buzele scoțând un sunet cu litera „ș“ printre dinți. Nu trebuie să fie sunet suflat. Acest exercițiu te va ajuta să tragi cât mai mult aer și să impostezi sunetul în cavitatea rezonatoare a nasului. Atenție nu este vorba că vei începe să vorbești pe nas ci că atunci când vei vorbi sau cânta, sunetul nu va mai fi din gât. Deci nu vei mai forța laringele.

Exercițiul nr.4

Inspiră adânc și formează un pumn cu palma dreaptă. Suflă ușor în pumn. Cu cât suflul este mai cald cu atât respirația este făcută mai bine.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Andrei Luca Mihai | 21 mai 2017, 13:36
Selectam urgent colaboratori din toata tara,pentru publicare anunturi!
Se lucreaza de acasa,part-time sau full-time, la alegere.
Oferim:
- curs absolut gratuit de instruire pe e-mail si indrumare prin indrumator parsonal, pentru un debut cat mai bun.
- comision in functie de efortul depus.
- contract legal de comision.
- scrisoare de recomandare dupa 3 luni de activitate.
- seriozitate si respectarea celor mentionate mai sus.
Cerem:
- seriozitate, rabdare, cooperare si dorinta pentru a invata lucruri inedite.
- calculator si conexiune la internet.
- cunostinte minime de lucru cu fisiere word si pdf.
Cei interesati sunt rugati sa lase mesaj cu adresa de email [email protected] pentru a primi informatiile necesare!!!
Adauga un comentariu »