Stil de viata&dieta / Nutritie »

Dacă ai deficit de fier consumă aceste alimente!

Autor: Ramona Liță | 14 septembrie, 13:05 | 0 comentarii | 352 vizualizari

Vitaminele și mineralele joacă un rol important în menținerea sănătății, astfel că, atunci când ai de-a face cu o carență de vitamine, întreg organismul este dat peste cap.


Anemia este o problemă ce trebuie luată în serios și tratată cu maximă seriozitate, astfel că primele simptome nu se vor lăsa așteptate.

Mai ales atunci când este vorba despre deficitul de fier, oboseala și slăbiciunea resimțită îți vor afecta nu doar sănătatea ci și productivitatea.

Deficitul de fier, o problemă a vegetarienilor

O sursă imporantă de fier este carnea, și cum aceasta lipsește cu desăvârșire din meniul vegetarian, anemiile își fac mai ușor apariția, astfel că este necesar un aport suplimentar de energie din fructe și legume.

Dacă vrei să mănânci ceva dulce care să te ajute să duci la bun sfârșit treburile zilnice atunci optează pentru curmale, sunt nutritive , au un gust plăcut, și unde mia pui că în doar 200 de grame de curmale vei găsi 3 miligrame de fier.

Începe ziua consumând la micul dejun o mână de curmale sau adaugă-le la deserturi ca înlocuitor al zahărului.

De asemenea profită cât mai poți de legumele cu frunze verzi precum spanac, pătrunjel, broccoli, salată, atât în salată cât și în smoothie.

Caisele, sursă de proteine

Bogate în proteine, glucide, vitamina A, fier dar și alte minerale, caisele sunt excelente inclusiv pentru tranzitul tău intestinal.

În plus de asta, caisele uscate conțin o doză mai mare de fier decât cele obișnuite, astfel că îți poți lua o doză bună de fier din 100 de grame de caise uscate. Fie că le consumi în cadrul micului dejun sau ca și gustare la birou.

Smochinele, un alt fruct ce poate fi consumat atât în stare proaspătă cât și uscată, și la fel ca la caise, în stare uscată sunt mult mai nutritive pentru organismul uman.

Află ce conține iaurtul cu fructe AICI

Stafidele și roșiile uscate

Este cunoscut faptul că stafidele sunt bobițe de struguri uscate, cu un aport mare de fier și glucoză, fierul din ele asimilându-se foarte rapide de către organismul uman, îmbunătățind circulația sangvină.

O altă variantă naturală și sănătoasă de unde poți procura o bună doză de fier este din consumarea roșiilor uscate. Le poți folosi în salate, la măncăruri sau atunci când simți envoia să ronțăi ceva.

Dacă îți plac foarte tare prunele uscate, este recomandat ca înainte de a le consuma să le lași peste noapte la înmuiat

Rodia, cel mai bun fruct pentru anemici

Rodie are un aport de fier deosebit, indicat mai ales în cazul anemiilor dar și depresiilor.

Gustul unic al semințelor de rodie va transforma salata ta și îi va oferi un gust aparte.

Poți să îți începi dimineața cu un fresh sau un smoothie în care să adaugi semințele de la o rodie.

Vitaminele vor lupta pentru a-ți menține sistemul imunitar puternic și bolile la distanță.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »