Familia ta / Sarcina »

Cum slăbeşti sănătos după sarcină

Autor: Raisa Cristea | 08 martie, 15:05 | 0 comentarii | 519 vizualizari

Studiile arată ca aproximativ 25% dintre femeile care au născut păstrează cel puțin 5 kilograme în plus pe perioada următorului an, iar în medie femeile care tocmai au născut păstrează 1-2 kilograme. Nu înseamnă mult în sine, dar dacă femeia rămâne din nou însărcinată sau dacă duce un stil de viață mai puțin sănătos și este expusă la stres, kilogramele se pot aduna și pot avea efecte negative asupra sănătății.


Orice femeie poate reveni la silueta dinainte de sarcină și, mai mult decât atât, acesta trebuie să fie obiectivul fiecărei mămici. „Majoritatea femeilor pierd în mod natural o mare parte din greutatea cumulată în timpul sarcinii fără să facă vreun efort“, SPUNE  dr. Emily Oken, profesor la Harvard Medical School din Boston,, citat de Agerpres.

Kilogramele câștigate în timpul sarcinii

În consecință, cât de mult ar trebui să ia în greutate o femeie gravidă? Conform Institutului de Medicină (IOM — parte a Academiilor Naționale americane de Științe, Inginerie și Medicină), femeile considerate subponderale ar trebui să se îngrașe între 12,7 și 18,1 kilograme. Femeile cu greutatea normală ar trebui să se îngrașe cu 11,3 — 15,9 kilograme, cele supraponderale cu 6,8 — 11,3 kg, iar cele obeze între 5 și 9,1 kilograme. Pentru femeile însărcinate cu gemeni greutatea recomandată este mai mare.

Conform IOM, unul dintre motivele principale pentru care femeile ar trebui să fie atente la câte kilograme adună în timpul sarcinii este legat de reducerea riscurilor de sănătate asupra copilului. Prea multe kilograme adunate în timpul sarcinii de către mamă duc la creșterea probabilității de a aduce pe lume un copil cu o greutate mare, ceea ce reprezintă un risc de obezitate sau de sindrom metabolic în perioada copilăriei, conform unui studiu publicat anul trecut în revista Expert Review of Endocrinology & Metabolism.

Un factor important de care viitoarele mămici trebuie să țină cont este că greutatea câștigată în timpul sarcinii este asociată cu greutatea pierdută după naștere.

Femeile ar trebui să piardă toată greutatea în exces asociată sarcinii până în 6 luni după naștere. "Noi recomandăm o pierdere în greutate de aproximativ 0,45 kilograme pe săptămână", a precizat Prof. Lovelady pentru Live Science.

Nu toți experții sunt însă de acord că o femeie care a născut ar trebui să revină la greutatea ei normală după 6 luni de la naștere, însă intervalul maxim admis nu depășește 1 an. De asemenea, conform medicilor, este foarte important ca o femeie să revină la greutatea ei normală înainte de a rămâne din nou însărcinată.

Dieta și activitățile fizice

Într-o analiză a principalelor studii în domeniu pe care a publicat-o în 2013, în revista Obesity Reviews, Paige van der Pligt ajungea la concluzia că „per total, programele de slăbit care îmbină o nutriție corectă cu activități fizice sunt mai eficiente decât cele care se bazează doar pe alimentație sau doar pe sport“.

O altă analiză publicată tot în 2013 în Cochrane Database of Systematic Reviews ajungea la concluzii similare. Această analiză a fost realizată pe baza datelor adunate în 14 studii iar autorii subliniau faptul că „dieta combinată cu exercițiile fizice contribuie la pierderea greutății suplimentare la femeile care tocmai au născut“.

 În general, conform experților, după naștere, o mămică poate urma orice dietă sănătoasă (cum ar fi dieta mediteraneeană etc) pentru a scăpa de kilogramele în plus, iar ca activitate fizică experții încurajează plimbările pe jos. O plimbare de 45 de minute pe zi, timp de 5 zile pe săptămână, poate oferi rezultate foarte bune atunci când este asociată cu o dietă sănătoasă, contribuind la menținerea siluetei după pierderea kilogramelor în plus. Un astfel de program poate începe la aproximativ 4 săptămâni după naștere, cu sfatul medicului.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »