Stil de viata&dieta / Nutritie »

Cum se prepară corect semințele de chia

Autor: Ramona Liță | 12 octombrie, 14:00 | 0 comentarii | 2364 vizualizari

Semințele au început să capete o importanță din ce în ce mai mare și asta datorită faptului că te mențin sănătos.


La micul dejun semințele sunt binevenite într-o porție de iaurt sau alături de o cremă de brânză. Poți să le adaugi în salate, în sucuri de legume ori fructe, în smoothie-uri.

Printre cele mai populare dar și foarte promovate au căpătat sens semințele de chia.

O adevărată porție de sănătate, un medicament al naturii pentru problemele tale.

Sursă bună de calciu

Extrem de generoase cu vitaminele, mineralele și acizii grași conținuți, aceste mici semințe de chia sunt un ingredient indispensabil în lupta organismului împotriva tuturor agresorilor zilnici de care are parte corpul tău.

În cazul în care suferi de intoleranță la lactoză, poți să consumi semințe de chia și astfel vei lua de 5 ori mai mult calciu din ele decât din aceiași cantitate de lapte.

Practic au în compoziția lor tot ce e mai bun din fiecare produs lăsat de natură, astfel că față de afine, semințele de chia au de 3 ori mai mulți antioxidanți.

Nici fierul nu este de trecut cu vederea, ca și cantitate, semințele de chia sunt de 3 ori mai bogate în fier decât celebrul spanac, oferind în același timp cea mai mare cantitate de proteine decât toate smeințele existente la un loc.

Află ce schimbări se produc în corpul tău atunci când mănânci semințe de chia AICI

Aport bun de potasiu

O banană dimineața este indicată pentru aportul său de potasiu pe care îl oferă organismului, însă trebuie să știi că o porție de semințe de chia îți vor oferi de două ori cantitatea de potasiu dintr-o singur banană.

Deci din punct de vedere nutrițional, aceste semințe au tot ceea ce îi este necesar organismului tău pentru a funcționa corespunzător.

Cum se prepară

Te-ai gândit vreodată ce gust ar avea o salată de icre vegetale? Ei bine, atunci folosește-te de semințele de chia pentru a o crea.

Tot ce trebuie să faci este să amesteci semințele de chia cu o ceapă rasă cât se poate de fin, un pic de ulei de măsline la fel ca la o salată normală de icre de pește, puțină sare, lămâie și apă. Le poți servi pe felii de pâine prăjită sau pe felii de castravete ori ardei gras.

Dacă alegi să amesteci semințele de chia cu două căni de suc proaspăt de portocală și apoi să adaugi o lingură de pulbere de ghimbir, tocmai ai obținut o băutură energizantă pe care o poți consuma pe tot parcursul zilei, mai ales dacă te duci și la sală.

Le poți adăuga în orice combinație faci în blender sau dacă vrei să legi o compoziție și nu vrei să folosești ouă, atunci pune 3 lingurițe de semințe de chia cu 3 lnguri de apă și s-a rezolvat problema. În maxim 15 minute compoziția ta va căpăta o consistență gelatinoasă.



 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »