Stil de viata&dieta / Diete »

Cum să slăbești fără să ții dietă

Autor: Ramona Liță | 14 iulie, 08:00 | 0 comentarii | 768 vizualizari

Te-ai săturat să încerci diete și să n-ai rezultatele pe care ți le dorești? Iată care este secretul să te bucuri de o siluetă frumoasă fără reguli stricte!


Dietele sunt la mare căutare însă fiecare are în spatele său anumite reguli care odată ce le-ai înțeles totul vine de la sine. Este foarte important ca pentru o viață sănătoasă să fii înformat în permanență despre nevoile organismului tău și să menții un stil de viață echilibrat în conformitate cu programul și tabieturile tale zilnice.

Astfel că, îți prezentăm regulile care stau la baza unui regim alimentar sănătos atât din punct de vedere psihic cât și alimentar.

Starea ta psihică joacă un rol esențial pentru că în momentul în care te-ai hotărât că vrei și ai nevoie să faci o schimbare în viața ta, această hotărâre trebuie acceptată ca pe o decizie pe termen lung și ca fiind cea mai sănătoasă variantă pentru sănătatea ta.

Dieta alimentară trebuie să devină un stil de viață pentru tine și trebuie raportată la efortul fizic pe care tu îl depui zilnic, odihna nu este de neglijat iar mișcarea este obligatorie.

Corpul necesită substanțe nutritive de calitate

Nu doar odată ai auzit zicala: „ești ceea ce mănânci”, ei bine, această vorbă ascunde un mare adevăr în spatele ei. Primul pas este acela prin care te informezi cu referire la eventualele carențe din organismul tău. Un set complet de analize îți va elucida acest mister. De asemenea este bine venit și un test care să îți arate la ce categorie de alimente poți dezvolta anumite alergii.

Poftele de mâncare nesănătoasă ascund anumite deficiențe ale organismului și anumite dezechilibre pe care de multe ori le ignori și cazi pradă poftelor. Sănătatea se construiește în fiecare moment.

Acizii grași de tipul Omega-3 sau 6 sunt necesari pe buna funcționare a aparatului cardiovascular. Apa este vitală vieții iar fructele și legumele nu ar trebui să îți lipsească de la nici o masă.

Află care sunt ceaiurile care taie pofta de dulce AICI

Intestinul poate ascunde boli

Un stil de viață haotic, mâncarea nesănătoasă, săritul peste mese și consumul de alcool sunt printre cei mai duri inamici ai sănătății tale.

Alimentele au timp diferiți de digerare, motiv pentru care este mai mult decât posibil ca anumite alimente să rămână mai mult timp în intestine mai ales dacă nu ai un tranzit corespunzător. De aceea se recomandă un consum moderat și constant de fibre și probiotice naturale.

Fibrele pe care le poți găsi în semințele de in, chia, susan, tărâțea de psyllium trebuie consumate împreună cu o cantitate suficientă de apă pentru a putea ajuta tranzitul intestinal.

Sănătatea ta începe din colon, majoritatea bolilor apar ori din cauza anumitor intoleranțe despre care nu știm, ori din cauza unui tranzit mult prea lent căruia nu îi acorzi atenția cuvenită.

Atunci când corpul nu poate să extragă din mâncarea ta nutrimenții necesari bunei funcționări apare senzația constantă de foame și poftele ciudate de alimente interzise. Încă un motiv pentru care trebuie să cercetezi buna funcționare a tuturor organelor tale.

Problemele digestive își vor pune amprenta și asupra sistemului hormonal și așa rând pe rând vor fi afectate toate sistemele.

Somnul este vital pentru regenerarea organismului

Nici o mașină nu poate circula fără combustibil, așa nici organismul tău nu poate să te susțină la nesfârșit fără să te odihnești. Insomniile repetate provoacă dereglări hormonal, responsabile cu posta de dulce și mâncare de nesănătoasă. Această acțiune contribuie substanțial la creșterea nivelului de cortizol în organism, fapt care atrage numite boli precum sindromul Cushing.

Ai nevoie de substanțe alcaline

De fiecare dată când ai avut parte de  masă copioasă și mai grea parcă nu îți mai vinea să mănânci mare lucru nu? Asta din cauza faptului că atunci când suprasoliciți organismul, el se setează să facă o pauză pentru a cerne toate substanțele primite și pentru a transmite semnalele necesare pentru a primi exact ceea ce nu îi ajunge.

Astfel că salatele, sucurile, legumele mai ales cele cu frunze verzi sunt necesare pentru buna funcționare în primul rând al sistemului digestiv, aduc un aport esențial de minerale și vitamine vitale și ajută organismul să se „curețe” de așa numitele toxine.

Stresul și sedentarismul

Când vine vorba despre sănătatea ta și despre imaginea ta corporală trebuie să înțelegi faptul că lipsa de mișcare își va pune amprenta de la psihic până la fizic, iar stresul exacerbat nu va face decât să se comporte precum picătura chinezească.

Conformația ta se poate modela prin mișcare regulată, o alimentație echilibrată și un somn calitativ.

Cu cât te vei preocupa mai puțin pentru a căuta soluții miraculoase și vei accepta că tu ești singurul responsabil pentru calitatea vieții tale cu atât îți va fi mai simplu.

Nu mai căuta scuze și începe să ai grijă de mintea, sufletul și hrana ta.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »