Stil de viata&dieta / Diete »

Cum să slăbești fără regim

Autor: Claudia Georgevici | 21 august, 08:00 | 0 comentarii | 888 vizualizari

Curele de slăbire sunt adesea frustrante și urmate de...îngrășare. Mai sănătoasă este pierderea în greutate pe termen lung. Iar acest lucru nu este posibil decât prin schimbarea sau adoptarea unor obiceiuri alimentare și de stil de viață.


Poți reuși cu adevărat să slăbești respectând două condiții: să faci câteva schimbări în dietă și să faci mișcare. În ceea ce privește alimentația, va trebui să reduci aportul caloric, în acest sens fiind nevoie de limitarea grăsimilor și a dulciurilor.

Este bine să ai așteptări realiste. Slăbitul rapid nu este deloc o soluție, întrucât este urmat mai mereu de acumularea de kilograme. Mai sănătos este să slăbești 2-3 kilograme pe lună. Dacă ai exces de kilograme sau obezitate, iar slăbitul este necesar (și) din motive de sănătate, stabilește-ți dieta cu un nutriționist, care îți va face recomandări ținând cont de eventualele boli sau dezechilibre pe care le ai.

Iată câteva sfaturi de care este bine să ții cont!

Nu sări peste micul dejun, la care poţi consuma, de pildă, lapte sau iaurt degresat cu cereale integrale.

La cină, care nu trebuie să fie luată după ora 18:00, sunt de preferat legumele și proteine slabe (pește, carne de pui). Nu se vor consuma glucide seara, pentru că există probabilitatea să se transforme în grăsime.

Între mese, consumă un fruct sau un iaurt.

Sunt de preferat variantele integrale, de pildă, în cazul pâinii, pentru că induc mai repede senzația de sațietate grație fibrelor conținute.

Elimină din alimentație băuturile carbogazoase, produsele de patiserie și pe cele de tipfast-foodși sosurile grele.

Mănâncă legume sub orice formă. Înafara faptului că au puţine calorii, furnizează organismului vitamine și minerale.

Pentru prepararea hranei, alege variantele sănătoase: fierbere, aburi, cuptor/rotisor.

Sunt de preferat iaurtul şi brânza degresată în locul caşcavalului și a brânzei topite, care au mai multe calorii.

Ține cont de numărul de calorii al alimentelor. Dacă vei scădea 500 de kcalorii din dieta zilnică, poţi slăbi aproape 1 kilogram într-o săptămână.

Sfat

Nu te lăsa amăgit de suplimentele de slăbit! Acestea nu pot înlocui o alimentație echilibrată și, în plus, pot avea efecte secundare neplăcute.

Atenție la produsele light!

Există convingerea că produsele light sunt mai dietetice. În această categorie intră alimentele în care zahărul este înlocuit cu îndulcitori artificiali și cele în care au fost eliminate grăsimile. Dar astfel de produse pot fi mai calorice și pot conține grăsimi vegetale hidrogenate sau parțial hidrogenate, care sunt mai periculoase pentru sănătate decât cele de origine animală. Îndulcitorii pe care îi conţin produsele light (aspartam, zaharină) păcălesc creierul, care aşteaptă caloriile după consumul lor. Şi cum acestea nu vin, metabolismul se modifică, reţinându-se mai multe calorii din celelalte alimente. Şi astfel te poți îngrășamai uşor.

Asociază corect alimentele

Senzația de balonare pe care o ai după ce ai mâncat poate fi cauzată de asocierea incorectă a alimentelor. Pentru o bună digestie, dar și pentru menținerea siluetei, este bine să ai grijă la combinațiile alimentare. De pildă, nu asocia proteinele animale cu amidonoasele la aceeaşi masă.Consumă proteinele animale alături de legume.Fructele nu trebuie consumate în timpul mesei, ci cu o oră înainte sau după aceasta, pentru a nu fermenta.Evită să mănâncidulciuri șigrăsimi la aceeaşi masă.

Alegeri istețe dacă vrei să slăbești

ÎN LOC DE...

...ALEGE

pizza

bruschete cu roșii și usturoi

băuturi carbogazoase

ceai de plante

pâine albă

pâine integrală

cașcaval

urdă

prăjitură

măr

cartofi prăjiți

cartofi copți

De ce nu sunt bune dietele stricte

Un regim de slăbit drastic nu este deloc o idee bună pentru sănătatea ta. Astfel, prin privarea nutrițională, pot apărea: risc de deshidratare, scăderea tensiunii arteriale, tulburări digestive, dezechilibre hormonale, căderea părului, crampe musculare. De asemenea, pot surveni carențe de proteine, de vitamine, minerale, risc de anemie și de osteoporoză, aritmii, dureri de cap, oboseală, afectarea puterii de concentrare, scăderea productivității la locul de muncă. În plus, cele mai multe astfel de regimuri sunt urmate de acumularea de kilograme în exces (așa-numitul efect yo-yo).

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »