Psiho / Stres »

Cum să recunoști anxietatea

Autor: Ramona Liță | 14 noiembrie, 13:55 | 0 comentarii | 201 vizualizari

Sentimentul de neliniște poate să cuprindă pe oricine la un moment dat, însă dacă a devenit un obicei și te confrunți adesea și cu atacuri de panică, există riscul să suferi un episod de anxietate ce trebuie tratat.


Treci printr-o perioadă mai grea? Te simți mai împovărat decât de obicei și stresul face parte din rutina ta zilnică? Din păcate diferența dintre teama obișnuită și starea de anxietate este o linie extrem de subțire, care de cele mai multe ori nu este sesizată la timp.

Să fii îngrijorat cu privire la o anumită perioadă în care stare financiară sau de sănătate sunt un pic cam șubrede este absolut normal, însă dacă după ce această perioadă trece, îți rămâne starea de neliniște și teamă accentuată nu ezita să apelezi la un specialist.

Ce este tulburarea anxioasă?

Prezența atacurilor de panică și a temei constante că se poate întâmpla ceva îți pot afecta bunul demers al fiecărie zile. Potrivit jurnalistii de la empower.com, starea de anxietate este tratabilă.

Aceste tulburări sunt de două feluri și anume forma generalizată reprezentată de o afecțiune cronică care se manifestă printr-o senzație de neliniște permanentă și teama ca mereu să se întâmple ceva rău și cea de a doua formă este reprezentată sub forma atacurilor de panică.

Atacurile de panică se pot produce brusc și pot avea pe alocuri simptome violente ce pot fi confundate cu anumite afecțiuni.

Din păcate, atât atacurile de panică cât și stările anxiooase se pun adesea pe seama stresului sau a oboselii acumulate, însă atenție, este o linie extrem de fină între cele două ce îți poate pune în pericol sănătatea.

Află cum poți combate depresia în sezonul rece AICI

Ce simptome dă anxietatea

Aceste simptome pot fi atât de ordin fizic cât și psihic. Site-ul Anxietycentre.com afirmă faptul că anxietatea este defnă adesea ca fiind o stare de neliniște și incertitudine mai ales față de viitor. O frică și o reține ce apare datorită unei anticipări de cele mai multe ori nerealiste ce afectează starea psihologică și emoțională a individului.

Tulburarea anxioasă se poate manifesta prin atacuri de panică dese, fobii dar și anxietate socială, individul simțind nevoia de a se retrage într-o lume a sa și a se izola de tot ce îl înconjoară.

Te curprinde teama exagerată

Dacă observi că au trecut mai mult de 2-3 luni și te confrunți cu o teamă exagerată despre anumite subiecte, și în plus te confrunți și cu o stare de oboseală deși reușești să dormi noaptea, nu ezita să mergi la un medic specialist.

Diferența dintre teama obișnuită și cea anxioasă o fac emoțiile de care ai parte și trăirile din ce în ce tot mai puternice pe care nu le înțelegi.

Pe de altă parte, starea de anxietate poate să îți înfluențeze și somnul. Există cazuri în care ai tendința să dormi foarte multe însă ulterior să te simți mai obosit decât eri înainte să adormi, și posibilitatea de a nu reuși să te odihnești, fie din cauză că nu poți adormi, fie că ai o stare agitată ce te predispune la treziri repetate pe parcursul nopții.

De cele mai multe ori temerile tale se pot transforma cu ușurință în fobii, un simptom clar al tulburărilor de anxietate.

Tensiunea musculară nu-ți dă pace

Dacă te confrunți cu tensiune musculară în mod constant, mai ales dacă nu ai făcut un efort solicitant în ultima perioadă, acesta este un simptom al stării de anxietate. Tot organismul îți transmite semnale pe care este indica să le asculți.

Trebuie menționat faptul că starea de anxietate apare  prima dată la nivel cerebral, având însă simptome fizice clare dintre care poate face parte și problemele digestive. Un exemplu destul de concludent este sindromul intestinului iritabil care poate favoriza apariția durerilor stomacale, a crampelor adbominale, constipație sau diaree ori prezența gazelor.

Ai trac

Tracul apare mai ales dacă trebuie să vorbești pentru prima dată în fața unui număr mare de oameni sau în lumina reflectoarelor. Dacă te confrunți cu trac și în cazul în care trebuie să te adrseezi unui număr mic de oameni când te afli într-o ședință de exemplu, resimți o teamă pe care nu o poți controla, mai mult ca sigur te poți confrunta cu o fobie socială, o formă mai amplă de anxietate.

Această formă de anxietate socială se poate resimți și al o petrecere unde nu te simți în largul tău și simți nevoia de a sta cât mai retras pentru a putea observa oamenii din jurul tău fără ca aceștia să pătrundă în zona ta de comfort. Ai adesea impresia că totți s euită la tine, îți transpiră palmele, te apucă tremuratul și nu mai poți să vorbești? Cere ajutorul, anxietatea se poate trata.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »