Familia ta / Discutii intre mamici »

Cum să-l imunizez în mod natural?

Autor: Daniela Purcaru | 11 septembrie, 17:25 | 0 comentarii | 405 vizualizari

Odată cu intrarea în colectivitate, copiii sunt mai expuși bolilor respiratorii și digestive, de aceea au nevoie de un sistem imunitar puternic. Acesta se menține nu doar cu suplimente alimentare, ci mai mult cu o dietă sănătoasă, odihnă și petrecerea a cel puțin 3 ore în aer liber zilnic.


Capacitatea de a lupta cu diverse agenți patogeni se menține mai ales prin asigurarea unei diete sănătoase și a unei bune digestii. Uite care sunt alimentele pe care ar trebui să le mănânce mai des cel mic pentru a fi sănătos și pentru ca bolile de sezon să fie de scurtă durată!

Pepene

Profită cât încă se mai găsesc în piețe pepeni galbeni sau verzi! Este o sursă extraordinară de vitamina C. În 160 de grame de fruct se găsesc circa 60 mg de vitamina C. Îl hidratează bine, nu are calorii sau grăsimi și-ți aduce și un aport de vitamina A, vitamine din complexul B, calciu, fier, magneziu, potasiu.

Broccoli și conopidă

Sub formă de supă-cremă în amestec cu alte legume, broccoli va fi mai ușor de acceptat de copiii certați cu legumele de culoare verde. Și broccoli îi aduce un plus de vitamina C. O cană de broccoli are aproximativ 75 mg de vitamina C, betacaroten, vitaminele B1, B3, calciu și fibre. Dacă-l preferă, trebuie doar să-l ții câteva minute la aburi.

Din aceeași familie cu broccoli, conopida este și aceasta o sursă bună de vitamina C. Are 25 de calorii și 46 mg de vitamina C la suta de grame.

Iaurt, chefir, murături

Sunt încă cercetate tainele prin care alimentele bogate în probiotice, precum cele fermentate, reușesc să mențină sănătatea digestivă. Cert este că ele ajută la o mai bună asimilare a elementelor nutritive din alimentație, readuc echilibrul pierdut al pH-ul digestiv și stimulează producerea de enzime digestive. În plus, cresc imunitatea prin faptul că alungă bacteriile dăunătoare.

Ingredientul secret al hranei fermentate, probioticele, îmbunătățesc absorbția de minerale cum este calciul. Mai mult, ajută la producerea și sintetizarea de vitamine cu rol important în prevenirea problemelor digestive, în absorbția grăsimilor (K,complexul de vitamine B), dar și de acizi grași omega-3, acid folic.

Ardei gras și pătrunjelul

Mărunțite și adăugate în salate, ardeiul și pătrunjelul îi aduc 100 mg de vitamina C, de 2 ori mai mult decât o portocală. Ardeii galbeni și roșii au chiar mai mult, mai exact 150 mg de vitamina C la suta de grame. Pe de altă parte, pătrunjel proaspăt tocat are un gust mai bun și mai multă vitamina C. O lingură de pătrunjel are 5,12 mg de vitamina C, betacaroten, calciu, potasiu, magneziu.

Posibile semne ale scăderii imunității

S-a îngrășat

Luarea în greutate peste limite îi poate afecta negativ inima, creierul și alte organe, dar îi slăbește și imunitatea? Copiii care răcesc mai des au în comun și kilogramele acumulate în exces. Îngrășarea favorizează și apariția inflamațiilor și a infecțiilor cărora sistemul imunitar le face față cu greu.

Preferă dulciurile

Dacă mănâncă prea multe dulciuri, copilul poate să devină predispus la îmbolnăviri. 100 g de zahăr inhibă pe o perioadă de 5-6 ore globulele albe din sânge, numite și leucocite, să atace bacteriile patogene care pătrund în organism.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »