Familia ta / Discutii intre mamici »

Cum să-l faci pe cel mic să mănânce sănătos

Autor: Marina Ionescu | 17 martie, 14:40 | 0 comentarii | 715 vizualizari

Întâmpini probleme legate de alimentația copilului tău? Nu știi cum să-l convingi să mănânce hrană nutritivă și să renunțe la dulciuri și snacksuri? Aceste sfaturi e posibil să te ajute!


Fii creativ

Dacă îi aranjezi, spre exemplu, în farfurie la micul dejun, niște alimente pe care le faci să arate foarte ingenios încât să-i ia ochii, sigur nu te va mai refuza că i-ai pus morcovi sau ou fiert pentru a mânca dimineața.

Evident copilul tot copil e, îi stă mintea la ce vede la televizor și nu înțelege cât de toxice sunt pentru organism unele alimente. Dacă e fetiță ,o poți crea din alimente pe vedeta lor preferată din desenele animate (Hello Kitty). Dacă e băiețel poți face un animăluț sau un roboțel. Ai putea chiar face un labirint.

Fixează-i un program de masă

Și copiii, ca și adulții, au nevoie să mănânce trei mese pe zi + două gustări, și să nu uităm, să consume multe lichide. Dacă pleci la drum poți lua la tine niște casolete cu fructe, unele cu legume și apă.

Planifică meniul zilei

Ar fi bine ca duminică să îți faci o listă cu ce vrei să gătești pe toată săptămâna, astfel încât copilul să aibă o alimentație echilibrată și să nu facă mofturi că papă în fiecare zi același lucru. Nu uita de proteine (carne slabă de curcan, fasole, brânză), fibre, vitamine și minerale.

Ai putea înlocui pâinea albă cu una făcută din făină integrală la care se adaugă semințe. Ar fi benefic să-l înveți pe copil de ce este bună pâinea din cereale (grâu, ovăz, orz, secară) și dacă ai acasă un cuptor de făcut pâine, îl poți implica în procesul de gătire a pâinii. Copiilor le place să facă pe micuții bucătari, așa că se vor bucura dacă îi iei la cumpărături și preparați împreună mâncăruri delicioase.

Dă-i un exemplu bun

Poți prepara pentru fiecare membru al familiei mâncarea care-i place, apoi să vă așezați la masă. Copiii tind să copieze acțiunile adulților, deci, dacă vor vedea că mâncați anumite legume, vor începe să facă și ei acest lucru. 

Evită să-l forțezi

Cu cât îi spui mai des „mănâncă-ți fructele“, „de ce nu ai mâncat morcovul, spanacul“ al tău copil se va încăpățâna în a-ți face pe plac. Probabil că dacă în vacanțe l-ai duce la bunici și ar învăța cum se plantează legumele sau pomii fructiferi va învăța de ce sunt bune pentru sănătate și de ce e bine să  mănânci de la țărani și nu din supermarket.

Introdu treptat noi tipuri de alimente

Micuțul trebuie întâi să se obișnuiască în primul rând cu aroma noului aliment, spre exemplu spanac. Nu va mânca de la început toată porția de spanac. Ar ajuta să-i spui că Popeye Marinarul ca să aibă multă forță a mâncat mult, mult spanac.

Nu vrea să mânânce legume?

Prepară niște sosuri pe bază de iaurt, taie legumele fâșii și arată-i ce gustoase sunt dacă le înmoi nițel în sos. Ai grijă ca sosurile să fie naturale deci nu le cumpăra de la magazin.

Nu le interzice total unele gustări dulci

Permite copilului ca din când în când să mai guste o prăjiturică, o înghețată, un snacks, un suc, popcorn. Încearcă totuși ca micile plăceri să nu conțină e-uri. Dacă nu îi lași atât de des să mănânce hrană de la magazin sau fast-food, ar trebui ca nici tu să nu mănânci pentru că ești  un exemplu pentru copilaș.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »