Psiho / Dezvoltare personala »

Cum să fii fericit în fiecare zi VIDEO

Autor: Marina Ionescu | 20 martie, 17:00 | 0 comentarii | 416 vizualizari

Pe 20 martie este ziua internațională a fericirii. N-ar trebui să fim fericiți doar în această zi, ci să reușim să atingem această stare tot timpul. Cum reușim? 


Cine nu-și dorește să fie fericit zi de zi? Unii condiționează fericirea și cred că pot fi fericiți doar dacă sunt într-o relație de iubire. Alții vor foarte mulți bani și o carieră impresionantă. Puțini știu însă de fapt că fericirea stă în lucruri mărunte.

Hormonul fericirii

În creier există niște substanțe cu care suntem înzestrați, serotonina, dopamină. Când nivelul serotoninei e la cote minime atunci suntem triști, scade stima de sine și devenim anxioși, poate chiar depresivi. Atunci totul poate părea de nerezolvat și „Nu“ va suna adesea pe buzele celor cu deficit de serotonină.

Dar, nu numai dezechilibrul chimic de la nivelul creierului cauzează această stare de nefericire ci și stresul prelungit, bolile, supărările, traumele au un rol major.

Triptofanul

Este un neurotransmițător care transmite impulsuri nervoase, fiind responsabil cu menținerea unei stări de bine. Tot această element chimic te ajută să dormi bine. Pe termen lung, lipsa serotoninei poate duce la declanșarea stării de iritabilitate, a depresiei, a tulburărilor obsesiv compulsive.

Consumă alimente bogate în triptofan pentru a stimula producția de serotonină. Acesta este un aminoacid esenţial în biosinteza enzimelor, proteinelor, serotoninei, melatoninei. Cu alte cuvinte el, alături de vitamina B6, nicotinamida, magneziu este folosit de creier pentru a produce serotonina. Corpul nu îl poate produce și trebuie obținut din dietă. Este precursorul serotoninei.

Sfat

Consumă ouă, pește, linte, carne de pui sau curcan, ananas, nuci, migdale, ciocolată amară, brânză, semințe de susan, soia, banane, prune etc. Poți prepara salate cu uleiuri esențiale bogate în acizi grași de tip Omega 3: ulei din semințe de canola (tip de rapiță), de in, de struguri.

Lumina naturală și mișcarea

De asemenea, pentru obținerea unei stări de bine este indicat să stai cel puțin 30 de minute afară, la soare. De altfel, mersul pe jos și exercițiile fizice îți pot readuce zâmbetul pe buze și să îți confere o atitudine pozitivă. Posibil ca toate lucrurile care ți se păreau atât de negre să le vezi acum într-o altă lumină.

Dacă ai rude la țară ai putea merge să schimbi aerul de oraș cu unul proaspăt și ți-ar fi util să faci ceva în grădină, spre exemplu să pui răsaduri sau să plantezi un copăcel. Înconjoară-te tot timpul cu oameni cu energie pozitivă, de asemenea și prezența copiilor te poate încărca cu o stare minunată, începând să zâmbești. O plimbare desculță prin iarbă te-ar binecuvânta cu un surâs, dar și practicarea regulată a meditației.

Știai că în urma unui studiu s-a ajuns la concluzia că persoanele aflate în relații stabile, de calitate, dar și cei care aparțineau unor grupuri de prieteni cu care își petreceau timpul liber, fără conflicte erau mult mai fericiți în comparație cu persoanele singure?

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »