Familia ta / Sarcina »

Ce tipuri de pește trebuie evitate în sarcină

Autor: Daniela Purcaru | 16 decembrie, 16:05 | 0 comentarii | 1281 vizualizari

Dacă în mod normal nu mâncai foarte des pește, în sarcină ai nevoie de un aport crescut de acizi grași esențiali, pe care-i procuri din acest aliment, pentru dezvoltarea cerebrală a copilului. Unele tipuri de pește sunt foarte bune pentru gravide, în timp ce altele trebuie ocolite.


Acizii grași esențiali, cum este Omega-3, nu sunt produși de organism, de aceea trebuie luați prin dietă. Cei din pește scad riscul de naștere prematură, de astm și alergii în primele luni de viață ale copilului. „Studiile indică faptul că un consum de pește mai mic de 340 de grame pe săptămână, în timpul sarcinii, reduce  capacitățile de comunicare, motorii și sociale pentru copiii până la 8 ani”, indică medicul ginecolog Dumitru Gafițanu.

Risc de infecție cu Listeria

Ginecologul atrage atenția și asupra riscului de contaminare cu Listeria monocytogenes, o bacterie care poate provoca infecția numită listerioză. Pericolul constă în faptul că boala poate să provoace avort, naștere prematură sau nașterea unui copil cu o greutate mai mică decât în mod normal. Gravidele sunt de 20 de ori mai predispuse să contracteze infecție spre deosebire de ceilalți adulți. „Peștele afumat sau refrigerat poate conține Listeria, de aceea este recomandabil a fi evitat”, avertizează medicul Gafițanu.

Unii pești conțin mult mercur

Peștele de mari dimensiuni, ca macroul rege, rechinul, peștele spadă, acumulează o cantitate mai mare de mercur spre deosebire de alte tipuri de pește. Odată ajuns la făt, mercurul îi afectează dezvoltarea neurocerebrală. Din acest motiv, sunt mai singuri peștii mici, cu o durată mică de viață, care conțin mai puțin mercur: păstrăv, sardele, somon, ton.

Alimente de care mai ai nevoie

Iaurt

În sarcină, ai nevoie și de mai mult calciu (circa 1.200 mg pe zi), pe care-l poți lua din lactate, brânzeturi. Iaurtul nu trebuie să-ți lipsească, pentru a-i asigura oase puternice și pentru dezvoltarea musculaturii și a sistemului nervos. Conține și proteine, acid folic, îți ușurează digestia, previne candidoza (frecventă în sarcină).

Legume verzi

Broccoli, dintre toate legumele verzi îți aduce un plus de calciu, acid folic, fier, fibre, antioxidanți, vitamina C. Aceasta din urmă susține asimilarea fierului.

Ovăz

Pentru a nu avea probleme de digestie, precum constipația, care apare adesea în sarcină, mănâncă zilnic cereale integrale. Ovăzul îți conferă și fier, fibre, vitamine din complexul B.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »