Familia ta / Sarcina »

Ce nu trebuie să mănânci dacă ești însărcinată

Autor: Maria Stoica | 30 martie, 17:40 | 0 comentarii | 733 vizualizari

Specialiștii au demonstrat că aproximativ 85% dintre femeile gravide resimt pofte pentru cel puțin un aliment și că aceste afinități culinare pot suferi modificări în funcție de etapa de dezvoltare a sarcinii.


Dr. Silviu Istoc, medic specialist obstetrică – ginecologie, avertizează în legătura cu pericolele pe care le pot aduce micile răsfățuri gastronomice de sărbători. Iată ce alimente nu trebuie să consumi dacă aștepți un copil:

1. Ai grijă la carne

Poți servi carne doar dacă aceasta este foarte bine gătită. Insuficienta preparare termică a cărnii poate duce la contaminarea cu toxoplasmă sau la dezvoltarea unei largi varietăți de bacterii.

De evitat și produsele tradiționale din porc, care încetinesc digestia. Atenție la bacteria listeria care se poate dezvolta și la temperaturile din frigiderul de acasă. Din acest motiv, evită mezelurile care au un grad mare de perisabilitate ori delicatesele preparate din carne și care se țin la frigider, inclusiv crenvurștii.

Aceste produse se consumă numai încălzite până când sunt fierbinți (la cuptor) și se mănâncă imediat, deși în condițiile conținutului prea mare de e-uri mai bine renunți la ele.

Te poți consola cu o friptură de curcan sau pește la cuptor. Peștele este bogat în proteine, iar acizii omega 3 pe care îi conține pot aduce multiple beneficii dezvoltării bebelușului, însă mare atenție la nivelul de mercur!

Cu cât peștele este mai mare, cu atât acesta va conține o cantitate mai mare de mercur. Pe lista peștilor ce cresc riscul supradozării cu mercur se află rechinul, pește spadă, tonul și macroul regal. În plus, aceștia au un risc mai mare de a produce toxiinfecții alimentare.

2. Spune NU maionezei

Orice aliment sau fel de mâncare în a cărei compoziție intră ouă crude poate fi infectat cu salmonella. Această bacterie se poate găsi în ouăle crude sau negătite suficient și provoacă febră tifoidă, dar și infecții alimentare.

De asemenea, sosurile de salată din comerț, cum ar fi maioneza, sunt făcute cu ouă pasteurizate, așa că se pot consuma, însă normal ca și în cazul acestora consumul trebuie să fie moderat. Nu uitați că și acestea conțin aditivi alimentari.

3. Și brânzeturile sunt pe lista neagră

Brânzeturile fac parte și ele din categoria alimentelor pe care trebuie să le consumi cu moderație, iar unele sortimente ar trebui evitate complet, cum sunt cele moi: feta, Brie, Camembert sau gorgonzola. La fel ca în cazul laptelui nepasteurizat acestea pot să conțină o bacterie numită listeria, care pune în pericol bebelușul.

4. Dulciurile

În timpul sarcinii este bine să eviți alimentele bogate în glucide, cum este cozonacul, prăjiturile sau ciocolata. Poți opta pentru salate din fructe, budinci din orez sau sorbet.

5.  Atenție la fructe!

“Fructele fac parte din dieta de bază a unei gravide și cea mai mare condiție este să fie foarte bine spălate. Doar câteva nu sunt recomandate: strugurii, pentru că pot ridica temperatura corpului și pot provoca mișcări intestinale exagerate, fructele prea acide, dacă pacienta suferă de gastrită, papaya necoaptă bine și ananasul sunt periculoase în primele luni de sarcină deoarece dau contracții ale uterului”, adaugă Dr.Silviu Istoc.
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »