Stil de viata&dieta / Diete »

Ce nu știai despre regimurile de slăbit

Autor: Daniela Purcaru | 12 octombrie, 10:25 | 0 comentarii | 253 vizualizari

Te străduiești să ajungi la greutatea ideală? Descoperă câteva din miturile despre slăbit care îți pot afecta sănătatea!


Nu e nevoie să renunți de tot la grăsimi

O treime din energia zilnică se produce din grăsimile bune pe care le iei din alimente ca nucile, uleiul de măsline, avocado, peștele, semințele de dovleac, de susan, de in, de floarea-soarelui. Prin urmare, nu toate alimentele care conțin grăsimi fac rău siluetei.

Ora la care iei cina contează mai puțin

Un studiu realizat la un centru de nutriție britanic a demonstrat că dacă iei o masă bogată seara târziu nu se stochează în corp mai multe grăsimi. Specialiștii au totuși o recomandare: să nu renunți la niciuna dintre mesele principale de peste zi, pentru a nu risca să mănânce foarte mult la cină.

Pentru a-ți ușura digestia și a preveni bolile digestive, ia ultima masă cu 2-3 ore înainte de culcare. Și ceea ce mănânci la cină contează. Este indicat să eviți alimentele care au nevoie de mult timp pentru a fi digerate, ca ouăle, carnea în favoarea legumelor, brânzeturilor, fructelor.

Citește și: Știi cum să-ți compui cele 3 mese ale zilei?

Excesul de produsele fără zahăr nu te ajută

Există o mulțime de produse cu mențiunea „fără zahăr“ care sunt îndulcite cu suc concentrat de fructe. Consumă-le în cantitate mică, dacă nu poți renunța la ele, pentru că și acestea îți pot crește aportul caloric.

Prea multă apă creează un dezechilibru în corp

Nici excesul de apă nu-ți face bine, pentru că afectează echilibrul electrolitic al corpului. Așadar, rezumă-te la 2 litri de lichide pe zi. Ia în calcul doar apa, nu și supele, ciorbele, fructele, legumele care conțin și ele apă.

Pont

Necesarul zilnic de lichide ți-l poți calcula în funcție de greutate și de faptul că ai nevoie de 40 ml de apă pe kilocorp/zi. Ex: 60 kgx40 ml=2400 ml 

Calcularea caloriilor te stresează

E adevărat că e nevoie să reduci aportul caloric zilnic, dar contează și de unde-ți procuri caloriile, din fructe, legume, proteine sau din alimente procesate. Calitatea este mai importantă.

Nu uita că strictețea în a ține o evidență a caloriilor te stresează și duce la ridicarea nivelului de hormon al stresului (cortizol) care la rândul lui crește apetitul pentru dulciuri și alimente cu grăsimi!

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »