Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ce este recomandat să mâncăm după sport

Autor: Cristina Popescu | 02 martie, 16:45 | 2 comentarii | 511 vizualizari

Persoanele care fac sport cunosc cu siguranță senzația de foame ce se instalează la câteva zeci de minute după terminarea antrenamentelor. Deși multe consideră că, dacă mănâncă imediat după sală, vor pune la loc tot ce au reușit să dea jos, ei bine, acest obicei este greșit.


Astfel, înainte de antrenament este ideal să mâncăm cu cel puțin două ore înainte pentru a avea destulă energie și putere. În schimb, ce mâncăm după sală are rolul de a reface depozitul de energie al corpului, dar și să grăbească recuperarea fizică și refacerea mușchilor solicitați.

Drept urmare, în intervalul de două ore ce urmează antrenamentului, este absolut necesar să consumăm carbohidrați, deoarece nivelul de glicogen din mușchi trebuie refăcut, și neapărat proteine, care au rolul de a restaura fibrele musculare afectate de efortul fizic, precum și de creearea unui nou țesut muscular. Iată, așadar, ce este bine să mâncăm și să bem după antrenamente, pentru a obține rezultatele dorite!

Proteine

Toată lumea ar trebui să consume proteine cel mult în prima jumătate de oră de la terminarea antrenamentului. Intervalul optim, susțin specialiștii, este la 15 minute după ce am făcut sport, timp în care mușchii absorb mai rapid aminoacizii din proteine, hrana necesară pentru a se reface.

Printre proteinele recomandate se numără ouăle, semințele de quinoa (conțin mai multe proteine și fibre decât orezul brun), kefir amestecat cu cereale integrale sau fructe, ton sau somon, piept de pui sau de curcan, carne de vită, toate acestea putând fi completate cu o salată din legume de sezon.

Carbohidrați

Pentru necesarul de carbohidrați, este recomandat consumul de legume verzi precum varză, broccoli, spanac, fasole verde, deoarece aceste conțin carbohidrați cu eliberare mai lentă.

De asemenea, putem consuma paste integrale, orez integral, un cartof fiert sau copt și fructe cu un conținut scăzut de fructoză (zmeură, afine, mure și căpșuni). În nici un caz nu se vor consuma alimente prăjite în ulei sau grăsime.

Nu uita de APĂ

După efortul depus, nu trebuie să uităm de hidratare, deoarece am pierdut lichide în timpul antrenamentului și ele trebuie înlocuite. Pentru o hidratare corectă și un nivel optim de energie, este necesar să bem 2-3 pahare de apă.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Ioana | 02 martie 2016, 19:46
Castigi garantat! Nu conteaza daca esti student, casnica, somer sau angajat! Daca vrei sa castigi niste bani in plus, aici chiar poti sa castigi! Avem o echipa minunata si un program special conceput pentru ca tu sa reusesti in cel mai scurt timp sa-ti rotunjesti veniturile! Garantat! Nu iti trebuie experienta sau cunostinte de specialitate! Trebuie doar sa ai calculator si conexiune la internet. Este usor ceea ce ai de facut! Noi te invatam totul, pas cu pas si simplu! Cere acum mai multe informatii la adresa noastra de email: geana.ioana2000@yahoo.com
2 Postat de: Claudia | 04 martie 2016, 07:47
Nou! Castiguri imediate, din prima luna! 100-285 de euro lunar! Avem pentru toate localitatile tarii o oferta exceptionala de colaborare in timpul liber sau full-time, la alegere, cu castiguri urgente, 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), chiar din prima luna. Cerem maxima seriozitate si dorinta de a castiga! Pentru mai multe detalii, contactati imediat unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: mihailov_c@yahoo.com
Adauga un comentariu »