Actualitate »

Ce activități îți pun în pericol coloana vertebrală

Autor: Dorina Novac | 12 septembrie, 17:00 | 0 comentarii | 809 vizualizari

Activitățile zilnice îți pot pune coloana vertebrală în pericol, cauzându-ți dureri puternice la nivelul spatelui.


Durerea de spate este cauzată de poziția incorectă a spatelui, poziția necorespunzătoare prelungită, statul pe scaun pentru perioade lungi de timp, excesul de greutate, stilul de viață sedentar, mușchii abdominali sau ai spatelui fiind slăbiți.

De asemenea, durerea acută de spate poate fi provocată de traumatisme, supraefort de ridicare, mișcare bruscă necoordonată și chiar răceală.

Stilul de viață sedentar

Sedentarismul îți poate afecta spatele și coloana vertebrală. Lipsa mișcării pentru perioade lungi de timp îți poate slăbi și rigidiza mușchii spatelui, provocând și reducerea cantității de sânge circulant și a oxigenului care ajunge la celulele musculare. Înotul, plimbările prin parc, sau exercițiile cardio ușoare te vor ajuta să ții departe durerea. De asemenea, fă-ți un program zilnic de gimnastică pentru întărirea mușchilor spatelui. Exercițiile și mișcările de întindere a mușchilor îți vor oferi o stare de bine.

Căratul greutăților

Orice surplus de greutate îți afectează coloana și crește riscul de dureri în această zonă. Când mergi la cumpărături, evită să ridici mai mult de două-trei kilograme. Atunci când cari ceva în spate, greutatea cea mai mare trebuie să se afle în zona de mijloc a spatelui, iar restul să fie redistribuit.

Tocurile înalte

Tocurile prea înalte pot forța arcuirea spatelui, schimbă poziţia anatomică a corpului şi modifica mersul. De aceea, fiecare pas este resimţit de coloană ca o lovitură şi poate provoca dureri acute de spate.

Fustele creion

Purtarea fustelor creion pe perioade lungi de timp poate dăuna coloanei vertebrale. Fustele creion sunt adesea foarte strâmte, îngreunând mersul prin faptul că rețin mișcarea picioarelor. Astfel spatele rămâne încordat, ceea ce poate duce la o întindere musculară și chiar la probleme mai grave.


Află AICI care sunt cauzele nebănuite ale durerilor de spate

Spălatul vaselor

Femeile petrec foarte mult timp în bucătărie, spălând vasele. Acest lucru poate avea efecte negative asupra coloanei vertebrale și asta pentru că poziția este una îndoită și cu brațele tensionate. Pentru a evita apariția durerilor de spate, indicat ar fi ca să stai cu genunchiul pe un scaun sau pe un suport în momentul în care speli vasele.

Curățenia

Este o activitate care solicită coloana, dar făcută cu măsură nu va avea efecte grave. Când mături stai cu spatele drept şi ţine ustensila aproape de corp pentru a evita mişcarea de întindere. De asemenea, evită să stai cu capul dat pe spate. Pe lângă durere cervicală, în astfel de cazuri ar putea să apară ameţeală, dezechilibrare şi suprasolicitarea coloanei lombare în mişcarea de redresare.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »