Sanatatea ta / Ce te doare »

Cauze ale migrenei pe care trebuie să le știi

Autor: Daniela Purcaru | 22 august, 14:00 | 0 comentarii | 662 vizualizari

Recunoști migrena după durerea pulsatilă însoțită de o sensibilitate crescută la lumină puternică, oboseală, greață. Poate dura între o oră și 3 zile, iar episoadele dureroase pot reveni. Prevenirea și rărirea atacurilor depind de descoperirea factorilor care favorizează migrenele.


Dormi prea puțin

Dacă știi că te confrunți adesea cu migrene, încearcă să dormi suficient și nu pierde nopțile! Ideal ar fi să ai un program de odihnă pe care să-l respecți inclusiv la sfârșit de săptămână. În acest fel, nu numai că vei scăpa de migrene, dar vei avea mai multă energie, te vei concentra mai bine și nu vei risca să te îngrași.

„Sari” peste mese

Un alt obicei care te va feri de migrene este păstrarea unui program de masă care menține nivelul de glucoză la un nivel normal.

Dacă renunți la una dintre mese sau dacă amâni luarea acesteia cu mai multe ore crește riscul de a avea dureri de cap.

Prelungești perioadele de stres

Stresul se numără printre factorii care favorizează apariția migrenelor. Efectul stresului prelungit este creșterea nivelului unor substanțe chimice de la nivelul creierului.

Odată ce te relaxezi, cum se întâmplă în concediu, se produce o scădere bruscă a nivelului acestor substanțe, ceea ce duce la apariția migrenelor.

Citește și: Semne ciudate care prevestesc o migrenă

Dezechilibrele hormonale

Fluctuațiile nivelului de hormon estrogen reprezintă o altă cauză a migrenelor. Se întâmplă în mod normal în timpul menstruației, dacă iei anticoncepționale, la menopauză sau imediat după ce ai născut.

Știai că...
...mirosurile tari (parfumurile, mirosul de țigară), zgomotele de intensitate crescută, lumina puternică – toate acestea îți pot da migrene?

Consumul de cafea

Excesul de cafea sau renunțarea bruscă la cafea conduc la ivirea migrenelor. De asemenea, dacă bei cafea doar în timpul săptămânii de lucru, iar în weekend nu, e posibil ca la finalul săptămânii să suferi de dureri de cap. 

Și băuturile care conțin taninuri, precum ceaiul verde sau negru, vinul roșu, pot da migrene, deci ar fi bine să le eviți.

Te-ar mai putea interesa: Tratamente naturiste pentru migrene

Anumite alimente

Carnea de porc sau cea procesată, prăjelile, ciocolata, substanțele din diverse alimente, precum glutamatul monosodic, aspartamul, nitrații, sunt posibili factori responsabili pentru apariția migrenelor. Și dacă suferi de boala celiacă și ai alergie la gluten poți avea dureri. Ține un jurnal cu tot ceea ce mănânci și momentele în care ai migrene, pentru a depista alimentele cauzatoare.
 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »