Familia ta / Varsta a treia »

Așa eviți îngrășarea la menopauză

Autor: Eta Budin | 21 ianuarie, 10:25 | 3 comentarii | 954 vizualizari

Mai mult de jumătate din femei se îngrașă, în medie, cu 3-5 kg la menopauză. Cauzele sunt hormonale, dar responsabile pentru luarea în greutate sunt și scăderea metabolismului, precum și alimentația dezechilibrată.


Articole similare:

La menopauză, metabolismul bazal, adică energia consumată în stare de repaus, scade cu 200 de calorii. Grăsimea se acumulează în special în zona abdominală, ceea ce reprezintă un factor de risc cardiovascular. De aceea, scăderea în greutate este, în primul rând, necesară pentru sănătate.

Ia mese regulate

Este bine să ai un program de masă ordonat: ia 3 mese principale pe zi, cu gustările de rigoare. Scăderea producției hormonale duce la un nivel mai scăzut de serotonină, neurotransmițătorul care, printre altele, controlează și apetitul.

Mesele regulate te ajută să eviți mâncatul în exces sau „crizele de foame“. Este bine de știut că proteinele induc mai repede senzația de sațietate.

Activitatea fizică, mai mult decât necesară

Plimbarea în pas vioi, treburile prin gospodărie sau orice alt tip de activitate fizică te ajută să crești masa musculară și arderile celulare, precum și să-ți păstrezi silueta. Zilnic, mergi pe jos cel puțin o jumătate de oră, iar de 3 ori pe săptămână practică un sport de intensitate medie – natație, alergare, ciclism.

Evită dietele severe

Curele de slăbire drastice produc perturbații care împiedică atingerea idealului dorit. Atenție la produsele light, care te fac să crezi că le poți consuma în cantitate mai mare.

Metabolismul încetinește încă din perioada premenopauzei, deci consumă alimente cu puține calorii. Ține evidența aportului energetic, care nu trebuie să depășească 1200-1500 calorii pe zi, și nu uita să ai pe masă produse cât mai variate.

Păstrează echilibrul alimentar

Respectarea unui bun echilibru alimentar este obligatoriu pentru a limita creștera în greutate, fără să afectezi sănătatea. Consumă mai puține grăsimi, zahăr rafinat, alcool, sare.

Nu elimina complet grăsimile din alimentație. Dă prioritate uleiurilor vegetale nerafinate – 2 linguri pe zi de ulei de măsline sau de rapiță. Îndulcește preparatele cu miere, cu înlocuitor de zahăr precum siropul de agave sau cu stevia. Optează pentru carbohidrați complecși din cerealele integrale, orez, linte, fasole uscată, mazăre.

Nu uita de proteinele din carnea de pește, ouă, lactate. Obișnuiește-te să condimentezi mai mult mâncărurile, pentru a evita să adaugi prea multă sare. Evită conservele din comerț, care sunt adesea prea sărate. Sarea favorizează retenția de apă în organism.

Mai multe fibre

Fibrele dau rapid sațietate, iar senzația de „plin“ durează mai mult. Acești compuși din vegetale pe care organismul nu le digeră reglează tranzitul intestinal și încetinesc absorbția zaharurilor și grăsimilor.

În plus previn maladiile cardiovasculare, diabetul și anumite tipuri de cancer. Consumă legume și fructe crude sau gătite. Legumele uscate trebuie consumate măcar o dată pe săptămână: sunt bogate nu doar în fibre, ci și în proteine vegetale, fier, potasiu, magneziu.

Nu uita!

Ai grijă să nu-ți lipsească din alimentație:

-vitamina D și calciu, contra osteoporozei. Mănâncă 3-4 produse lactate pe zi. Mănâncă pește gras (somon) cel puțin o dată pe săptămână.

-acizii grași Omega 3, pentru memorie și protecția inimii și arterelor. Îi găsești în uleiurile vegetale de rapiță, de nucă, în peștele gras.

-antioxidanții, cu rol antiîmbătrânire și de întărire a sistemului imunitar. Îi iei din fructe și legume cât mai viu colorate, din ceai verde și din vin roșu (băut cu moderație, desigur).

Știai că...
... senzația de sațietate apare la 15-20 de minute de la începutul mesei?

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Nicu | 21 ianuarie 2016, 10:03
Ofertă de muncă! Selectăm colaboratori în vederea desfășurării unei activități la domiciliu. Dacă deții cunoștințe minime de navigare pe internet și ușurință de lucru cu fișiere pdf și word, alătură-te echipei noastre. Pentru mai multe detalii trimite un mesaj cu textul INFO la adresa de email: nicufarcas@gmail.com
2 Postat de: Aiftimiei | 21 ianuarie 2016, 11:37
Noutate absoluta! Aceasta este cea mai cautata oferta de lucru la domiciliu in acest moment! Suntem o echipa dinamica si in expansiune spectaculoasa, un adevarat fenomen in Romania! Ne veti gasi mereu si mereu, insa e mai bine sa incepeti acum sa colaborati cu noi si sa castigati cu seriozitate bani! Va instruim noi, pas cu pas si gratuit! Cereti informatii mai multe la adresa de email:aiftimiei.ionut95@gmail.com
3 Postat de: Cristi | 21 ianuarie 2016, 18:15
Castigati bani chiar acum, din prima luna! 100-285 de euro lunar! Cautam de urgenta persoane serioase care sa colaboreze cu noi intr-o activitate simpla, in timpul liber sau full-time, cu castiguri imediate, de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), din prima luna. Oferim si cerem seriozitate absoluta! Pentru mai multe detalii, contactati imediat unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de e-mail:cristy_byk@yahoo.com
Adauga un comentariu »