Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimentele care-ți cresc coeficientul de inteligență

Autor: Dorina Novac | 11 august, 17:00 | 0 comentarii | 421 vizualizari

Îți dorești o memorie eficientă și o capacitate de concentrare mai bună? Include în meniul tău anumite alimente care pot avea un impact benefic asupra creierului, dar și asupra sănătății.


Alimentaţia joacă un rol extrem de important în buna funcționare a organismului. Astfel, alimentele pe care le consumi îți influențează în mod direct felul în care gândești, dormi sau muncești.  Pentru a înţelege ce anume influenţează sistemul energetic al corpului, am realizat o listă de alimente benefice pentru creier, care  îmbunătăţesc capacităţile cognitive.

Peștele și untura de pește

Mai mult de 50% din masa creierului conține lipide, dintre care peste 70% sunt acizi grași. Astfel, este recomandat să consumi pește gras, pentru că oferă nutrienții de care creierul are nevoie. Peștele gras precum somonul este o sursă excelentă de acizi grași omega-3 DHA și EPA – ambele tipuri fiind esențiale pentru dezvoltarea și funcționarea creierului.
Studiile au arătat că oamenii a căror dietă conține o cantitate mai mare de astfel de acizi grași au mintea mai ascuțită și se descurcă mai bine la testele de inteligență.

Nucile

Nucile sunt extrem de benefice pentru creier. Conțin vitamine din grupa B și sunt bogate în fenilalanină - un aminoacid de care creierul are nevoie și are rolul de a proteja memoria. Sunt indicate persoanelor care au probleme cu memoria.

Ouăle

Sunt o sursă bună de proteine, iar gălbenușul conține colina, care ajută la dezvoltarea memoriei. Odată pe săptămână este bine să mănânci la cină meniul de la micul dejun – omletă cu pâine prăjită.

Laptele, brânza și iaurtul

Lactatele au efecte benefice asupra sănătății, consumul acestora având efecte extraordinare pentru creier. Persoanele care mănâncă lactate au rezultate mai bune la testele de abilitate mentală.

Mierea de albine

Mierea este unul dintre cele mai bune alimente dulci pentru sănătatea organismului. Substanțele pe care le conține (fructoza, zaharoza, glucoza, apa, minerale și vitamine), mențin sănătatea, combat anemia și oferă energie corpului.  Totodată, acest produs are efect calmant, liniștitor, relaxant de aceea ajută în tratamentul insomniei, în combaterea stresului și calmarea stărilor de nervi. Se recomandă o cană de ceai cu 2 lingurițe de miere de albine, seara, înainte de somn.

Cereale integrale

Creierul are nevoie de o doză constantă de glucoză, iar cerealele integrale o oferă în mod sigur.  Acestea conțin vitamine din complexul B, care ajută la hrănirea unui sistem nervos sănătos.

Cei mai mari inamici ai creierului îi găsești AICI

Știai că…

…creierul ocupă, ca spaţiu, doar 2% din corpul tău, dar consnumă cel puţin 20% din energia acestuia.

Ce să NU mănânci:

Evită grăsimile animale saturate - unt, brânză, carne, lapte, maioneză, hrană procesată, acizii grași, hrana procesată, alimentele fast-food, prăjelile, uleiul de porumb, de sofran, de floarea soarelui.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »