Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimentele bogate în calciu te ajută să slăbești

Autor: Ramona Liță | 20 aprilie, 10:00 | 0 comentarii | 3563 vizualizari

În momentul în care vrei să slăbești, este recomandat ca, pe lângă o alimentație sănătoasă, să crești nivelul de efort fizic pentru a avea un consum caloric mai mare. Pentru a menține tonusul și vitalitatea organismului tău este indicat să îi dai toate vitaminele și nutrimenții necesari, iar calciul este în topul necesităților corpului tău.


Pentru a putea să-ți controlezi greutatea, trebuie să ai grijă de regimul tău alimentar. Secretul este să adaptezi nivelul tău caloric la consumul generat de efortul fizic. Un consum de calciu corect întotdeauna te va susține și te va apăra de anumite boli.
 
În anul 1988, cercetătorii au analizat cu atenție să vadă care sunt efectele calciului asupra tensiunii arteriale. Ei au constatat că prin consumarea a 2 căni de iaurt pe zi presiunea sângelui s-a normalizat, iar greutatea subiecților supraponderali s-a redus cu până la 5 kg într-un singur an.
 

Beneficiile consumului de alimente bogate în calciu

Este bine de știut că aportul de calciul reglează nivelul lipidelor la nivel celular și contribuie la transformarea caloriilor în căldură, favorizând astfel eliminarea țesutului adipos.
 
O alimentație bogată în calciu contribuie mai ales la eliminarea țesutului adipos abdominal, iar cu un consum de 3-4 porții de alimente bogate în calciu pe zi previi pierderea de masă musculară, în timp ce accelerezi topirea țesutului adipos.
 
Efectele pozitive nu se opresc aici. Calciul este responsabil de menținerea structuri osoase sănătoase, de prevenirea hipertensiunii arteriale.
 
Citește și : Dieta bogată în lapte nu previne apariția fracturilor
 

De ce trebuie să ții cont când mănânci lactate?

Au un conținut destul de mare de lipide, iar dacă vrei să ai un regim de viață sănătos care să te ajute să dai și câteva kilograme jos este bine să mergi pe varianta consumului de produse degresate.

Ține cont de faptul că 100 ml de lapte furnizează 290 mg calciu, mai exact 29% din doza zilnică recomandată. Mai mult, o cantitate de 100 g de brânză de vaci degresată conţine aproximativ 350 mg calciu.
 
Alte surse excelente din care poți să-ți procuri porția de calciu ar fi: somonul, conservele de peşte, gălbenuşul, fasolea boabe, soia, inclusiv oleginoasele (alunele, migdalele, seminţele de susan, chia). Include-le în meniul tău zilnic şi rezultatele nu vor întârzia să apară.
 
Nu uita de fructe şi legume pe care trebuie să le consumi în stare crudă și proaspete.
 

Când trebuie evitat consumul de lactate animale?

Din păcate, pentru marea majoritate a oamenilor, lactatele mai ales cele care provin de la vacă favorizează apariția inflamațiilor în corp. Studiile repetate au arătat că este din cauza faptului că marea majoritate a adulților au dificultăți în digerarea laptelui animal. Mai ales persoanele care suferă în special de dureri de încheieturi și toate bolile asociate cu acestea, nu trebuie să consume lactate de orice natură.

Persoanele cu intoleranță la lactoză trebuie să evite de asemenea consumul de lactate și să se îndrepte spre consumul de alte produse cu aport mare de calciu.

Doza optimă de calciu zilnic pentru un adult este de 1000mg. 

Citește și:Tu cât lapte bei pe zi 

Osteoporoza, cauzată de sedentarism

Boala aceasta nu este dată de lipsa calciului din organism ci de sedentarismul oamenilor. Această veste extraordinară a fost publicată atât în ziare, cât și la televiziuni din SUA, dar din cauza faptului că nicio industrie farmaceutică nu a susținut-o, tuturor le este greu s-o asimileze. Corpul folosește calciul pe care el deja îl are pentru a neutraliza acidul lactic și în acest fel există mereu deficiența de calciu în organism. Și adesea persoanele care dezvoltă osteoporoza sunt cele mai mari consumatoare de lactate de origine animală.
 
Studiile ştiinţifice arată că în special cancerul de prostată la bărbaţi, cancerul de sân şi cel genital la femei, sunt cauzate de consumul de lactate specific românilor. Referindu-se la acest aspect, Virginia Faur, inginer chimist, doctor în fitoterapie şi fitoprotecţie alimentară, a declarat recent: „Eu spun acest lucru de mulţi ani: consumul de lapte, este dăunător sănătăţii.”
 
Laptele a fost „programat” de natură pentru ca mamele să își poată crește copiii. În molecula laptelui există o informaţie ereditară. Însă după ce a fost înțărcat, niciun animal nu mai consumă lapte. Același lucru este pus în practică și la oameni. După ce se termină perioada de alăptare, copilul primește din alte surse porțiile de calciu. 
 
Asigură-te că alegi sursele vegetale ca să suplinești carențele de minerale și vitamine din organism și conferă-ți suficient timp ca să te odihnești și astfel organismul tău să se refacă.
 
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »