Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimente pentru o memorie bună

Autor: Cristina Popescu | 14 decembrie, 14:30 | 0 comentarii | 1732 vizualizari

Ceea ce mâncăm poate influența inclusiv capacitatea de a gândi, de a ne concentra sau de a da randament maxim, inclusiv memoria.  Alimentația, exercițiile sportive și odihna sunt foarte importante pentru îmbunătățirea funcționalității cerebrale.


Astfel că Organizația Mondială a Sănătății a indicat faptul că alegerea alimentelor este foarte importantă pentru o funcționare optimă a creierului.

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!

Alimente pentru o memorie bună - nuci

Datorită conţinutului ridicat de vitamina E, nucile au capacitatea de a îmbunătăţii considerabil memoria. Alături de alunele de padure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Nucile reprezintă cel mai bun tratament pentru creier, îmbunătăţesc capacităţile cognitive şi apără celulele nervoase.

Alimente pentru o memorie bună - avocado

Grăsimile mononesaturate din fructelor de avocado reprezintă o sursă importantă de sănătate pentru sistemul cardio-vascular, care facilitează transportul oxigenului către celulele cerebrale. Include-le în dietă și te vor ajuta să ai o memorie mai bună, dar și o capacitate de concentrare mai mare.

Alimente pentru o memorie bună - fructe de pădure

Fructele de pădure conţin o cantitate însemnată de antioxidanţi, care ajută la înlăturarea stresului şi la sporirea capacitaţii de concentrare şi învăţare. În plus, consumate în stare proaspătă sau sub formă de suc fructele combat pierderile de memorie pe termen scurt.

Alimente pentru o memorie bună - pește gras

Carnea de peşte bogată în grăsimi esenţiale Omega-3, precum cea de somon, sardine, hering şi macrou, previne eficient instalarea demenţei.

Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestui aliment, consumă peşte de trei ori pe săptămână sau foloseşte suplimente alimentare cu ulei de peşte.

Alimente pentru o memorie bună - legumele verzi

Spanacul, broccoli şi legumele verzi, în general, sunt o importantă sursă de fier, iar deficitul de fier din organism este răspunzător adesea pentru tulburările de memorie. Legumele conţin şi antioxidanţi, care apără organismul de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi.

Alimente pentru o memorie bună - cereale integrale

Cerealele integrale fac parte din alimentele sănătoase pentru creier, acestea conțin vitamine și magneziu și mențin funcționarea capacităților cognitive. Consumând aceste alimente vei observa o îmbunătăţire considerabilă a memoriei, dar şi a capacităţii de concentrare.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »